Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google erkänner: Android Things handlar bara om skärmar och högtalare

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google erkänner att plattformen som skulle koppla ihop allehanda smarta saker faktiskt bara handlar om smarta skärmar och högtalare, och skiftar fokus till detta.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-02-13 18:09

Eftersom Google är Google kommer de att ändra riktning helt om två gånger till, innan de låter projektet självdö för att sedan officiellt läggas ner.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-02-13 22:05
Ursprungligen av jonasn:

Eftersom Google är Google kommer de att ändra riktning helt om två gånger till, innan de låter projektet självdö för att sedan officiellt läggas ner.

Jag tror tyvärr att du är något på spåret där. De presenterade Android Things, men visade upp Home Hub med en utvecklarversion av Fuchsia OS, men den faktiska produkten som sedan skeppades använder en version av Chrome OS. Det är lite samma sak som med deras chat-appar/tjänster, verkar inte som att de har någon klar karta över vad de vill göra där tyvärr.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2019-02-15 09:11
Ursprungligen av ekloev:

Jag tror tyvärr att du är något på spåret där. De presenterade Android Things, men visade upp Home Hub med en utvecklarversion av Fuchsia OS, men den faktiska produkten som sedan skeppades använder en version av Chrome OS. Det är lite samma sak som med deras chat-appar/tjänster, verkar inte som att de har någon klar karta över vad de vill göra där tyvärr.

Och det är ju inte det enda exemplet. De utvecklar två parallella tjänster med liknande syfte men helt olika funktioner, köper upp ett företag med en tredje, liknande tjänst, slår sedan ihop alla tre tjänsterna för att 2-3 år senare lägga ner alltihop och baka in en bråkdel av funktionaliteten i en av deras huvudtjänster.

Jag blev till exempel riktigt orolig när de köpte upp NIK Software som gjorde några av de absolut mest användbara bildbehandlings-plugins jag sett, men kanske är mest kända för sin mobilapp Snapseed. Snapseed lever tack och lov vidare (och är numera även gratis!) och pluginsen köptes av DxO, vilket var väldigt bra. Det verkar som att Google mest ville åt Snapseed för att baka in dess funktioner i Google+. Frågan är vad som händer med Snapseed om ett år, nu när G+ håller på att läggas ner.

1
Bevaka tråden