Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Walkie-talkie i Apple Watch: så slipper du hålla inne knappen

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Visste du att du kan ändra hur Walkie-talkien i din Apple Watch fungerar? Istället för att behöva hålla inne knappen "Tala" kan du trycka en gång, prata på och sedan trycka igen när du känner dig färdig. Vi visar hur.

Läs hela artikeln här

Beror helt på hur nördiga ens bekanta är. Frugan använder jag knappt walkie talkie alls med.
Men en vän till mig, vi snackar jämt i walkie talkie. Småkul att bli störd mitt i jobbet faktiskt så det gäller att gå lite varsamt framåt när man ska anropa sin kompis. Fler kan höra

En sak vi inte fått kläm på. Känns nästan som en miss av Apple. Sätter man på tyst/stör ej, så går walkie talkien igenom ändå. Inte bra om man sitter i ett möte. Och att stänga av hela wallie talkie funktionen helt är ett dåligt alternativ då den sen ska sättas på igen och det lär man glömma eller tillslut inte orka göra bara.

Ljudbugg?

Jag använder walkie talkie mest hemma med min sambo om jag t.ex är ute och hon inomhus och vi behöver fråga varandra något. Själv tycker jag det är bäst att hålla in knappen när man talar, precis som en riktig komradio.

Men jag upplever en bugg, tror jag. Ibland efter att ”samtalet” är över så hörs ett brus i Apple Watch högtalare och det förvinner inte förrän jag startat om klockan.

Och en annan störande sak är att det tar så lång tid att koppla upp innan man kan prata.

1
Bevaka tråden