Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple bjuder in filmstjärnor till event 25 mars

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ännu en rapport uppger att Apple förbereder ett event 25 mars, och en lång rad Hollywood-stjärnor ska vara inbjudna. Det ger hopp åt alla som hoppas på den länge omtalade strömmande videotjänsten från Apple.

Läs hela artikeln här

En iPad mini med tre månader gratis av tjänsten ?
En Apple TV mini endast för video och bild kanske.

Det som skrämmer mest med apples tv-tjänst att det ska vara helt barnvänlig underhållning a la Disney.
Blir svårt att fånga kunder från Netflix där allt är mörkt och blodigt ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-02-14 07:20
Ursprungligen av Mackan1984:

Det som skrämmer mest med apples tv-tjänst att det ska vara helt barnvänlig underhållning a la Disney.
Blir svårt att fånga kunder från Netflix där allt är mörkt och blodigt ?

Jag tror du blandar ihop Netflix med HBO

Ursprungligen av Json_81:

Jag tror du blandar ihop Netflix med HBO

Hehe sant, eller båda två då.

Ursprungligen av Mackan1984:

En iPad mini med tre månader gratis av tjänsten ?
En Apple TV mini endast för video och bild kanske.

Det som skrämmer mest med apples tv-tjänst att det ska vara helt barnvänlig underhållning a la Disney.
Blir svårt att fånga kunder från Netflix där allt är mörkt och blodigt ?

Nja, tror inte det där stämmer. En hel del av serierna som bekräftats är inte särskilt barnvänliga. Som den amerikanska versionen av Nevelot och Defending Jacob. Mer True Detective än Disneyklubben ?

https://www.99.se/artikel/11751-har-ar-alla-t...

Ursprungligen av jakobnilsson:

Nja, tror inte det där stämmer. En hel del av serierna som bekräftats är inte särskilt barnvänliga. Som den amerikanska versionen av Nevelot och Defending Jacob. Mer True Detective än Disneyklubben ?

https://www.99.se/artikel/11751-har-ar-alla-t...

Ok vad kul att höra.
Tror jag hörde det för längesen på den amerikanska macworld-podden, att det verkade bli Disney-nivå när Apple även censurerar Lana Del Rey från att sjunga vissa ord från en låt på scenen.

Ursprungligen av Mackan1984:

Ok vad kul att höra.
Tror jag hörde det för längesen på den amerikanska macworld-podden, att det verkade bli Disney-nivå när Apple även censurerar Lana Del Rey från att sjunga vissa ord från en låt på scenen.

Ja det påstods ju att Tim Cook avbrutit projekt rentav för att de varit för våldsamma. Men det kan ju vara en höna av en fjäder – han kanske avbröt ett projekt av någon helt annan anledning, eller för att han tyckte just det projektet var våld av fel sort eller något. Det är ju skillnad på innehåll och innehåll.

Men spännande tanke – undrar hur tjänsten kommer hantera olika typer av innehåll. En hel del verkar ju onekligen vara familjevänligt material som ska samsas bredvid mer barnförbjudet. Kanske en särskild barn-profil som Netflix och HBO har?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Ja det påstods ju att Tim Cook avbrutit projekt rentav för att de varit för våldsamma. Men det kan ju vara en höna av en fjäder – han kanske avbröt ett projekt av någon helt annan anledning, eller för att han tyckte just det projektet var våld av fel sort eller något. Det är ju skillnad på innehåll och innehåll.

Men spännande tanke – undrar hur tjänsten kommer hantera olika typer av innehåll. En hel del verkar ju onekligen vara familjevänligt material som ska samsas bredvid mer barnförbjudet. Kanske en särskild barn-profil som Netflix och HBO har?

Säkert så, kanske blir en lösning för skärmtid med för mycket våld.
1,5 timme om dagen max ?

Jag har fått för mig att Apple är emot våld och lite hud!

Typ allt jag ser på ju!!! :/

Ursprungligen av Mackan1984:

Säkert så, kanske blir en lösning för skärmtid med för mycket våld.
1,5 timme om dagen max ?

Haha ja ny kategori under Skärmtid. Sociala nätverk, Produktivitet, Spel, Kreativitet, Våldsskildringar...

Ursprungligen av SweSG:

Jag har fått för mig att Apple är emot våld och lite hud!

Typ allt jag ser på ju!!! :/

Haha faran finns ju.
Hatar när man lyssnar på Apples Beats one på apple music och de tar bort alla vulgära ord ur låtarna. Fuck är ett jättefarligt ord tydligen

Ursprungligen av jakobnilsson:

Nja, tror inte det där stämmer. En hel del av serierna som bekräftats är inte särskilt barnvänliga. Som den amerikanska versionen av Nevelot och Defending Jacob. Mer True Detective än Disneyklubben ?

https://www.99.se/artikel/11751-har-ar-alla-t...

Jag tror det när jag ser det

Enligt senaste rapporteringen, från december, så förhandlade Apple fortfarande om rättigheterna till Nevelot.

Och Apple har som sagt en lång historik gällande deras aversion mot våld, nakenhet, sex, svordomar, etc.

Och sen det här:

Citat:

Beyond the conflict restrictions, there's another continuing theme in the Journal story, one of Apple executives interfering with the visions of creators of the new shows. One show was spiked before it debuted, others had showrunners replaced, and still others had executives give notes on small aspects of their shows.

Some level of what's called "studio interference" is always to be expected, and has been for long as there have been movies and TV shows. After all, it's Apple's billions that are funding the enterprise. But it's not hard to imagine word getting out in the creative community that Apple isn't a place where showrunners and other artists are given as high a level of autonomy as they are in other places. Adding to this is the possible perception that Tim Cook and Eddy Cue, accomplished as they are, do not come from a background of running or overseeing a TV or movie studio.

Contrast that with future competitor Netflix, which in the last six months has made nine-figure deals to lure three major TV showrunners — Shonda Rhimes, Ryan Murphy and Kenya Barris — from their previous networks. Those deals have granted those creators not only massive amounts of money, but a high level of creative freedom. This is especially important for someone like Barris, the creator of "Black-ish," who frequently clashed with ABC Studios brass over that popular show.

Dock, inte helt oväntat när det gäller Apple.

Tror inte jag kommer att hitta något intressant i deras TV-utbud, men vi får se.

Edit: Så även om nu Nevelot kommer till Apples TV-tjänst så är det 0% chans att de som gör serien kommer att få någon som helst kreativ frihet, Apple kommer med all säkerhet att ha åsikter om innehållet, och de är ju som sagt något puritanska...

Ursprungligen av filbunke:

Jag tror det när jag ser det

Enligt senaste rapporteringen, från december, så förhandlade Apple fortfarande om rättigheterna till Nevelot.

Och Apple har som sagt en lång historik gällande deras aversion mot våld, nakenhet, sex, svordomar, etc.

Och sen det här:

Dock, inte helt oväntat när det gäller Apple.

Tror inte jag kommer att hitta något intressant i deras TV-utbud, men vi får se.

Edit: Så även om nu Nevelot kommer till Apples TV-tjänst så är det 0% chans att de som gör serien kommer att få någon som helst kreativ frihet, Apple kommer med all säkerhet att ha åsikter om innehållet, och de är ju som sagt något puritanska...

Nja, om Apple nu vore puritaner skulle de knappast ens förhandla om en serie som Nevelot. Det finns en gradskillnad, behöver inte stå mellan Disneyklubben eller TV1000:s nattutbud.

Men ja, om vi tänker oss en skala mellan dessa ytterpunkter är nog Apples ”profil” mer i stil med kanaler som ABC än Showtime. Mer Lost än Dexter helt enkelt. Det skulle betyda ett ganska brett anslag som ska tilltala en bred massa. Inte bara för barn, men inte de mest tabu-belagda ämnena heller. Passar mig personligen riktigt bra, men jag tror definitivt att en serie i stil med Stranger Things skulle kunna dyka upp i Apples tjänst.

  • Medlem
  • 2019-02-14 17:19
Ursprungligen av Mackan1984:

En iPad mini med tre månader gratis av tjänsten ?
En Apple TV mini endast för video och bild kanske.

Det som skrämmer mest med apples tv-tjänst att det ska vara helt barnvänlig underhållning a la Disney.
Blir svårt att fånga kunder från Netflix där allt är mörkt och blodigt ?

Har även ryktats att Apple och Cue har lagt sig i den konstnärliga ådran lite väl mycket
Apple har ju en walled garden i övrigt så det kanske är svårt att släppa kontrollen
Vi får se kanske blir det istället Kill Bill möter The Punisher ?

Senast redigerat 2019-02-14 18:40

Ta det lugnt...det är bara en lansering, hur deras katalog/tablå ser ut om 2 år har vi ingen aning om. Jag gissar att Apples streamingtjänst då kommer att innehålla ganska exakt lika mycket våld, barnvänligt, mästerligt, skit och romantiskt trams som alla andra tjänster. Nishande är dödsdömt om man inte tar bara 30-40 spänn i månaden (vilket är osannolikt). Enda sättet att konkurera för med tjänst som kostar 100-150 kr i månaden är att ha ALLA sorter, ty få kunder är beredda att prenumerera på fler än 1-2 tjänster.
Spotify etc har inte BARA pop.

  • Medlem
  • 2019-03-04 21:33

Apple är och petar i den konstnärliga ådran ?

https://nypost.com/2019/03/03/appless-hollywo...

1
Bevaka tråden