Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt inlägg i bevakad tråd-mailet

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"Nytt inlägg i bevakad tråd"-mailet har sedan igår slutat att inkludera senaste svaret.

Är det bara jag som tycker att det är dumt?

Ursprungligen av carlsson:

"Nytt inlägg i bevakad tråd"-mailet har sedan igår slutat att inkludera senaste svaret.

Är det bara jag som tycker att det är dumt?

Det var lite för många som fick för sig att mejlet gick att svara på, så vi tog bort själva meddelandet i hopp om att det skulle bli tydligare för alla.

Ursprungligen av carlsson:

...Är det bara jag som tycker att det är dumt?

Nej, det är inte bara du. Klar försämring.

Ursprungligen av Ida Blix:

Det var lite för många som fick för sig att mejlet gick att svara på, så vi tog bort själva meddelandet i hopp om att det skulle bli tydligare för alla.

Så i stället för att förtydliga att mejlet inte går att besvara - för att hjälpa några få som inte förstår detta - så väljer man att försämra funktionaliteten för alla. Bra logik där.

Senast redigerat 2019-02-18 13:28

Måste säga att jag blir oerhört irriterad på denna ändring. Jag vill inte behöva gå in på webläsaren för att se svaret.
Rent ut sagt skitjobbigt!

Ursprungligen av carlsson:

"Nytt inlägg i bevakad tråd"-mailet har sedan igår slutat att inkludera senaste svaret.

Är det bara jag som tycker att det är dumt?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Nej, det är inte bara du. Klar försämring.

Så i stället för att förtydliga att mejlet inte går att besvara - för att hjälpa några få som inte förstår detta - så väljer man att försämra funktionaliteten för alla. Bra logik där.

Hej,

Tack för er feedback.
Precis som Ida säger så var det en stor del som missförstod och svarade på mailet i tron om att man svarade användaren, men den huvudsakliga åtgärden var en miss ur GDPR perspektivet.
Vi har helt enkelt inte längre kontroll och kan rensa upp ev. personuppgifter (som användarnamn vid citeringar) ifall vi hade kvar denna funktion som den var utformad.

Mvh // Anton

1
Bevaka tråden