Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nollställning av iPhone

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag nollställde nyligen en iPhone4 genom funktionen "radera allt innehåll och inst.". Som jag uppfattar det så ska detta radera allt innehåll. Till min förvåning så fick jag dock se att av mina gamla telefonnummer (ett telefonnummer som jag hade tillfälligt som extra nummer på ett kontantkort för många år sedan) när jag gick in på kontakter. Det står inget namn, bara "ditt nummer + numret". Jag hittade inte något annat som sparats på telefonen (gick inte igenom allt, förvisso). Jag ställde in som ny iPhone och loggade inte in med iCloud lösenord. Jag provade att nollställa telefonen igen med samma resultat. Vad kan detta bero på och vad kan jag göra för att numret inte ska finnas kvar efter nollställning?

Ursprungligen av Johan Holm:

Jag nollställde nyligen en iPhone4 genom funktionen "radera allt innehåll och inst.". Som jag uppfattar det så ska detta radera allt innehåll. Till min förvåning så fick jag dock se att av mina gamla telefonnummer (ett telefonnummer som jag hade tillfälligt som extra nummer på ett kontantkort för många år sedan) när jag gick in på kontakter. Det står inget namn, bara "ditt nummer + numret". Jag hittade inte något annat som sparats på telefonen (gick inte igenom allt, förvisso). Jag ställde in som ny iPhone och loggade inte in med iCloud lösenord. Jag provade att nollställa telefonen igen med samma resultat. Vad kan detta bero på och vad kan jag göra för att numret inte ska finnas kvar efter nollställning?

Dum fråga kanske men har du plockat ur sim-kortet?

Ursprungligen av Mackan1984:

Dum fråga kanske men har du plockat ur sim-kortet?

Tack, det löste det hela! Jag tänkte på det tidigare men jag kom fram till att så kan det ju inte vara, varför skulle jag ha ett simkort i den här telefonen som jag inte använt på flera år. Det visade sig att det var ett gammalt simkort i i alla fall. Så tack för det!

1
Bevaka tråden