Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppskruvad förväntan på pressat Samsung

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Samsungs mobildivision hotas från två fronter, och onsdagens Unpacked måste leverera både en attraktiv premiumtelefon och en riktigt bra och prisvärd lur i mellanklassen.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2019-02-17 17:47

Håller med om det mesta du skriver ?
Dock tror jag inte att Samsung presenterar någon budget lur ala M serien på Unpacked utan den visas nog upp under MWC. Sedan tror nog tyvärr Samsung fortfarande att kunderna betalar mycket pengar för det som läkt ut. Om Samsung inte kommer med något extra hos S10 orna eller media har fel om prisläget så går de samma öde till mötes som S9 orna. Dock är jag mycket intresserad och pep på den vikbara enhet som förhoppningsvis presenteras med extra krut ?

Ursprungligen av PaO:

Håller med om det mesta du skriver ?
Dock tror jag inte att Samsung presenterar någon budget lur ala M serien på Unpacked utan den visas nog upp under MWC. Sedan tror nog tyvärr Samsung fortfarande att kunderna betalar mycket pengar för det som läkt ut. Om Samsung inte kommer med något extra hos S10 orna eller media har fel om prisläget så går de samma öde till mötes som S9 orna. Dock är jag mycket intresserad och pep på den vikbara enhet som förhoppningsvis presenteras med extra krut ?

Yes snart är den här ?

Samsung levererar nog i flaggskeppsegmentet. Blir nog dyrt men ändå. Däremot budget eller mellanklassen verkar bli något av en trend under 2019. Motorola har sin nya G serie, Google Pixel har på gång nån form av billigare mobil. Till och med Sony som visserligen har haft billigare lurar förut, men rätt trista ointressanta modeller verkar snäppa upp rejält nu. Xperia L3 ser ut att få fingerprintsensor, dubbla kameror, NFC.
(NFC är ett område som brukas sparas in på och ofta erbjuds man endast Bluetooth på budgetmobiler)
https://pocketnow.com/xperia-l3-leak

Så det är tufft för de flesta mobilmärken nu på en krympande marknad.

Ursprungligen av Mackan1984:

Yes snart är den här ?

Ser den ut så är det väl inte så imponerande? Då är det ju bara en Sony tablet p med modernare mått på skärmkanterna.

  • Medlem
  • 2019-02-17 20:00
Ursprungligen av Mackan1984:

Yes snart är den här ?

Ja det är den ?

Ursprungligen av Jonatatatan:

Ser den ut så är det väl inte så imponerande? Då är det ju bara en Sony tablet p med modernare mått på skärmkanterna.

Retas lite med Pao bara.
Det har kommit upp lite teorier tillsammans med patent om att det är två skärmar på insidan och en på utsidan.
Sen att alla teasers och pressfoton till eventet påminner om två skärmar brevid varann.

  • Medlem
  • 2019-02-18 04:52
Ursprungligen av Mackan1984:

Retas lite med Pao bara.
Det har kommit upp lite teorier tillsammans med patent om att det är två skärmar på insidan och en på utsidan.
Sen att alla teasers och pressfoton till eventet påminner om två skärmar brevid varann.

Den kanske är avtagbar så den går att dela ala Surface Book
Då kan man ge andra delen till sin familjemedlem ?

Ursprungligen av PaO:

Den kanske är avtagbar så den går att dela ala Surface Book
Då kan man ge andra delen till sin familjemedlem ?

$1500 dollar är ju billigt då för en 2-in-1.
Vad tyckte du om samsungs tab 5SE?
Påminner väldigt mycket om en annan surfplatta, kamerans position och antennlinjer ?

Senast redigerat 2019-02-18 08:18
  • Medlem
  • 2019-02-18 09:08
Ursprungligen av Mackan1984:

$1500 dollar är ju billigt då för en 2-in-1.
Vad tyckte du om samsungs tab 5SE?
Påminner väldigt mycket om en annan surfplatta, kamerans position och antennlinjer ?

Tycker du jag tycker den har en helt egen design som vi inte sett innan ?

Läste på en annan mobilsajt att även Sony skulle lansera nytt vid MWC och att deras XZ4 skulle kosta över 10 000 kronor. Är det bara jag som tycker att det är galet mycket pengar för en just mobiltelefon från Sony?
Jag behöver kanske tänka om...jag är inte snål av mig, men börjar allvarligt fundera på vad du får för pengarna och om det är värt att lägga så mycket pengar på ett flaggskepp? Fast Android erbjuder flera mobiler i olika prisklasser. Det är svårare med Iphones...

Ursprungligen av PaO:

Tycker du jag tycker den har en helt egen design som vi inte sett innan ?

Nej det var visst olika loggor såg jag nu ?

  • Medlem
  • 2019-02-18 10:35
Ursprungligen av Ggabbe:

Läste på en annan mobilsajt att även Sony skulle lansera nytt vid MWC och att deras XZ4 skulle kosta över 10 000 kronor. Är det bara jag som tycker att det är galet mycket pengar för en just mobiltelefon från Sony?
Jag behöver kanske tänka om...jag är inte snål av mig, men börjar allvarligt fundera på vad du får för pengarna och om det är värt att lägga så mycket pengar på ett flaggskepp? Fast Android erbjuder flera mobiler i olika prisklasser. Det är svårare med Iphones...

Håller med dig om det
Samsung har chansen att ta marknadsandelar från Apple om de kommer med humana priser på S10 orna men troligtvis inte utan man kommer att ta i från tårna och öka prisbilden. Samtidigt släppte Samsung januari säkerhetsuppdatering till S6.
På ett sätt är Samsung M serie mer intressant än S10 orna ?

  • Medlem
  • 2019-02-18 10:35
Ursprungligen av Mackan1984:

Nej det var visst olika loggor såg jag nu ?

Där ser du och en av dem har ett crappy OS ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-02-18 10:39
Ursprungligen av PaO:

Där ser du och en av dem har ett crappy OS ?

Ja den vänstra ?

  • Medlem
  • 2019-02-18 10:51

Något som är intressant är ju tex vad priset blir på en sådan här lur jämfört med S10e

https://www.sammobile.com/2019/02/18/galaxy-a...

Ursprungligen av Ggabbe:

Läste på en annan mobilsajt att även Sony skulle lansera nytt vid MWC och att deras XZ4 skulle kosta över 10 000 kronor. Är det bara jag som tycker att det är galet mycket pengar för en just mobiltelefon från Sony?
Jag behöver kanske tänka om...jag är inte snål av mig, men börjar allvarligt fundera på vad du får för pengarna och om det är värt att lägga så mycket pengar på ett flaggskepp? Fast Android erbjuder flera mobiler i olika prisklasser. Det är svårare med Iphones...

Jo det låter dyrt om den får ett pris på 10.000. Men om en Samsung Galaxy S10 kanske kostar 13.000 kr är den ändå billigare.
Man får vänta in MWC eventet och se vad alla lurar kostar.

Ursprungligen av Ggabbe:

Är det bara jag som tycker att det är galet mycket pengar för en just mobiltelefon från Sony?

Det är vägen företagen måste ta nu när vi slutar uppgradera oss så ofta.
Det är en balansgång.
De kan ju inte stoppa in senaste qualcomm-chippet och sänka priset till mellanklass.
Premium-lurarna måste ha bästa chip, design och kamera för att skilja klasserna åt.
Så när vi nu uppgraderar vart 2-3 år får de en fin peng.

Mediamarkt har ett ”bra” erbjudande nu att dela upp betalningen på 10 månader utan ränta och avgift. Jag var inne i varuhuset i helgen och dubbelkollade om det inte var någon dold avgift eller liknande som ändå tillkommer. Det var det inte. Det är kanske så jag köper telefon nästa gång. Ändå bättre att låsa sig till en operatör.

Ursprungligen av Ggabbe:

Mediamarkt har ett ”bra” erbjudande nu att dela upp betalningen på 10 månader utan ränta och avgift. Jag var inne i varuhuset i helgen och dubbelkollade om det inte var någon dold avgift eller liknande som ändå tillkommer. Det var det inte. Det är kanske så jag köper telefon nästa gång. Ändå bättre att låsa sig till en operatör.

Får hålla med.
Försvann operatörernas subventioner här i Sverige i år?
Förra året räknade jag ut att jag tjäna 3000 på att binda mig och behålla samma abbonemang.
Tittar jag nu tjänar man inget nästan på årets modeller.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-02-18 20:15
Ursprungligen av Mackan1984:

Får hålla med.
Försvann operatörernas subventioner här i Sverige i år?
Förra året räknade jag ut att jag tjäna 3000 på att binda mig och behålla samma abbonemang.
Tittar jag nu tjänar man inget nästan på årets modeller.

Spara...inte tjäna

Ursprungligen av Innis:

Spara...inte tjäna

Haha jaja.
Jag skriver som jag pratar ?

  • Medlem
  • 2019-02-18 22:18
Ursprungligen av Ggabbe:

Mediamarkt har ett ”bra” erbjudande nu att dela upp betalningen på 10 månader utan ränta och avgift. Jag var inne i varuhuset i helgen och dubbelkollade om det inte var någon dold avgift eller liknande som ändå tillkommer. Det var det inte. Det är kanske så jag köper telefon nästa gång. Ändå bättre att låsa sig till en operatör.

Eller så sparar du samma summa i 10 månader så har du en ny lur ?

Ursprungligen av PaO:

Eller så sparar du samma summa i 10 månader så har du en ny lur ?

Nja, det är jobbigt:) Vill inte bli 12 - 13 000 kronor fattigare, direkt vid löning.
Men allvarligt är du ute efter en high-end lur kan detta vara ett alternativ, tycker jag. Du ser Pao, jag försöker övertala mig att det är okej att betala 12 -13 000 för en lur:)

1
Bevaka tråden