Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipad Pro: batteri och användning tre månader senare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så här tre månader senare är det dags att spana in hur Ipad Pro har kommit till användning i praktiken och prata om batteritiden.

Läs hela artikeln här

iPad Pro något senare

Ursprungligen av Redaktionen:

Så här tre månader senare är det dags att spana in hur Ipad Pro har kommit till användning i praktiken och prata om batteritiden.

Läs hela artikeln här

Jag har haft några olika iPads och köpte den här Pro-modellen när den släpptes. Den finns alltid med, den har stort sett ersatt min laptop. Används för skrivande, videoredigering etc.

Det som inte är så bra kan väl främst tillskrivas ios12 och bristerna där, tex begränsningen av vilka videoformat man kan importera, filhanteringen är bristfällig - det måste bli så att ios13 öppnar upp för bla hantering av filer på usb-minnen och hårddiskar (nåt som iofs till viss del går att lösa med en workaround idag, åtminstone när det gäller videofiler). Men innan detta är fixat så är det svårt att se att iPaden skulle ersätta datorn helt och hållet, iaf för mina behov.

Dessutom gillar jag inte att identifieringen via fingeravtryck är borta - ansiktsigenkänningen fungerar bara när man har iPad i rätt vinkel, det fungerar inte när den ligger platt framför dig, då är det alltid den 6-siffriga koden som gäller. Upplever att det är sämre batteritid på den än tidigare modeller. USB-C är bra, även om man måste skaffa nya adaptrar. Alltför DYYYR när man ser till begränsningarna. Har stort hopp till ios13.

Jag tycker om den. Har haft dom tidigare 12,9” också. Använder den till 98% jämfört med min iMac.
Tycker FaceID fungerar hyfsat eftersom det även fungerar liggande. Visst är vinkeln lite snålt tilltagen
” försök igen” kommer upp lite då och då. Framförallt vid uppstart.
ApplePencil är jag väl nöjd med till 50%. Många områden där den inte fungerar - och fingret kommer till användning. Kanske blir bättre framöver.
Men att vara utan min iPad - nix det skulle inte fungera. Vara utlämnad till iPhone X - inte för mig.

1
Bevaka tråden