Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp att sätta upp en video-walkie-talkie-lösning med Ipad

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett behov av att sätta upp en video-walkie-talkie-liknande historia, där två enheter i två hus ska vara uppkopplade mot varandra 24/7 som videolänk. Uppkoppling med wifi i båda fallen. Jag har "löst" problemet med två androidplattor och Skype, men eftersom det är ett oavvisligt krav att det ska vara busenkelt är jag missnöjd - det går helt enkelt inte att göra Skype enkelt nog.

Har någon provat något liknande med Ipads? Finns det ett sätt att göra det som gör att den ena plattan i princip aldrig behöver fipplas med igen efter att ha blivit installerad och konfigurerad? Går det att utnyttja Facetime? Och ja, det är plattor jag vill ha - ska sitta på väggen, så en telefon är alldeles för liten.

Tankar mottages tacksamt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-02-22 11:29

Ska länken vara igång 24/7 med ljud och bild?

Eller ska det vara tryck på en knapp och bild och ljud visas på enhet B?

Jag skulle föredra en på/av-knapp på ena enheten, men 24/7 är också acceptabelt. Bara enhet B inte behöver göra något alls.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-02-23 08:15

Kika på babymonitorsappar.

Verkar inte vara bättre. Låt grabbarna testa en massa chatappar igår - messenger, duo, whatsup, kik och några till. Ingen är interaktionsfri på b-enheten. Får väl försöka hitta något i uppsjön av babymonitorer.

1
Bevaka tråden