Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka mail

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur får man den inbyggda mailen i OS X att synka med den inbyggda i iPhone ? Har för mig det fungerat förut.
Om jag raderar Mail på telefon eller flyttar. Då har det synkat med mailen i datorn.

Ursprungligen av Mac Jonson:

Hur får man den inbyggda mailen i OS X att synka med den inbyggda i iPhone ? Har för mig det fungerat förut.
Om jag raderar Mail på telefon eller flyttar. Då har det synkat med mailen i datorn.

Det ska fungera precis som du tänker dig om du har imap-mejlkonton. Med imap ligger ju alla mejl centralt på en server istället för att du får lokala kopior i varje enhet du använder mejlkontot med (som med det som kallas pop3).

Använder .me adress alltså apples vet ej om det är IMAP men antar det.

Ursprungligen av Mac Jonson:

Använder .me adress alltså apples vet ej om det är IMAP men antar det.

Det borde vara imap ja (du borde hitta dina mejl via icloud.com också), men för att komma vidare bör du nog kontrollera inställningarna för mejlkontot i både Mac och telefon. Om du inte ser något konstigt så ta bort och lägg till kontot igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-02-25 20:18
Ursprungligen av Mac Jonson:

Använder .me adress alltså apples vet ej om det är IMAP men antar det.

För att vara lite tråkigt petnoga, men det kan ju ha betydelse...

Du menar antagligen att du har en adress som slutar på "@me.com". I så fall är det Apples eposttjänst och den stöder bara IMAP. Du kan dubbelkolla serverinställningar här. Använder du eventuellt systemversioner äldre än OS X 10.7.4 eller iOS 7?

Det du skriver skulle kunna tolkas som att du har en adress under toppdomänen .me (egentligen för Montenegro) och då är det inte Apples tjänst.

Det är apples e-postadress @me.com fanns väl innan @iCloud.com om jag inte minns fel.
Så då vet vi att det är IMAP. Nu är ju frågan hur inställningarna ska se ut i telefon respektive datorn så det synkar igen.

Ursprungligen av IngoX:

För att vara lite tråkigt petnoga, men det kan ju ha betydelse...

Du menar antagligen att du har en adress som slutar på "@me.com". I så fall är det Apples eposttjänst och den stöder bara IMAP. Du kan dubbelkolla serverinställningar här. Använder du eventuellt systemversioner äldre än OS X 10.7.4 eller iOS 7?

Det du skriver skulle kunna tolkas som att du har en adress under toppdomänen .me (egentligen för Montenegro) och då är det inte Apples tjänst.

Ursprungligen av Mac Jonson:

Det är apples e-postadress @me.com fanns väl innan @iCloud.com om jag inte minns fel.
Så då vet vi att det är IMAP. Nu är ju frågan hur inställningarna ska se ut i telefon respektive datorn så det synkar igen.

Google: https://support.apple.com/sv-se/HT202304

Problemet löst handhavande fel ibland är man slut ha ha

Ursprungligen av Mac Jonson:

Problemet löst handhavande fel ibland är man slut ha ha

Skönt att höra! Du får gärna berätta vad som var fel – kanske hjälper det någon annan som hittar den här tråden i framtiden.

Nja det var så jävla dumt så säger jag det blir jag bannad från 99 för all framtid?

Ursprungligen av Ida Blix:

Skönt att höra! Du får gärna berätta vad som var fel – kanske hjälper det någon annan som hittar den här tråden i framtiden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-09 10:27
Ursprungligen av Mac Jonson:

Nja det var så jävla dumt så säger jag det blir jag bannad från 99 för all framtid?

1
Bevaka tråden