Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad händer med Safari

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2019-02-28 13:33

Safari verkar bli sämre och sämre, mycket som inte fungerar alls, har senaste versionen på senaste OS på en Macbook Pro 2018 32GB Ram. Har kört Adblock Pro, men bytt nu till uBlock Origin. Men även om jag stänger av blockers så strular Safari.
• DN funkar ett tag vis omstart, sen icke
• SVT play stannar helt ibland, bra vid omstart
• Ibland får jag 2 ljudstreams på SVT Play, ett från nåt helt annat program än det jag tittar på
• Kan ej köra Airplay på Netflix, funkar på andra siter, t.ex YT.
• Vissa popupfönster blir avklippta i botten, t.ex Capchta på Transportstyrelsen, så man kommer ej in där.
• Mycket strul med video överhuvudtaget, MotorTrend över VPN stannar var 10 sekund med error.
• Många websiters beställningsformulär strular

Alla dessa saker funkar fint på Chrome och Firefox, men jag vill ju använda Safari....

Testat annan användare, samt säker start?

  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2019-02-28 18:34
Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat annan användare, samt säker start?

Nä, skall göra det, tack!

Håller med! Jag vill inte använda Chrome egentligen men måste ju eftersom Safari är så jävla kass. När jag kollar youtube så hänger sig video hela tiden (medan ljudet fortsätter).

  • Medlem
  • Neverland
  • 2019-03-01 01:42
Ursprungligen av iTiger:

Håller med! Jag vill inte använda Chrome egentligen men måste ju eftersom Safari är så jävla kass. När jag kollar youtube så hänger sig video hela tiden (medan ljudet fortsätter).

Skippa isåfall Chrome och välj Brave som inte använder dig som deras vara.

Ursprungligen av filuren:

Skippa isåfall Chrome och välj Brave som inte använder dig som deras vara.

Apropå ”vara”, vad är detta? Det går inte att ta bort.

1
Bevaka tråden