Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa app för linjär-tv

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon linjär-tv som gör sig bra på appar.
Vill helst ha ett basutbud med kanaler 1-12 ungefär och att bara ha det som en app på Apple TV.
Antar att bindningstid fortfarande är ett krav hos dinosaurierna annars hade jag gärna haft utan som ett Netflix-abonnemang så jag kan avsluta till sommaren.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-03-04 15:25

Tycker Telia+ är helt ok

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-04 15:37

Jag är mycjet nöjd med ComHems appar. På Apple TV är det bara enkel linjär tv utan krusiduller. iOS-appen är bättre med play-funktioner, även play via websida funkar bra. Och funkar utomlands.

Det beror nog på adress vilka erbjudanden du kan få, men de ser ut att erbjuda obundet abb, till högre pris.

Ursprungligen av Innis:

Tycker Telia+ är helt ok

Den var inte så tokig.
149/mån med HBO var en bra deal.
Jäkligt synd att trean och sexan saknades bara

Ursprungligen av IngoX:

Jag är mycjet nöjd med ComHems appar. På Apple TV är det bara enkel linjär tv utan krusiduller. iOS-appen är bättre med play-funktioner, även play via websida funkar bra. Och funkar utomlands.

Det beror nog på adress vilka erbjudanden du kan få, men de ser ut att erbjuda obundet abb, till högre pris.

Tråkigt nog tvingar dom sin hub eller tv-modul på en vilket abbonemang man än väljer.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-04 16:05
Ursprungligen av Mackan1984:

Tråkigt nog tvingar dom sin hub eller tv-modul på en vilket abbonemang man än väljer.

Men kolla om du kan få slippa hårdvaran. Jag ringde för att säga upp min TV i somras, tyckte det kostade mer än jag kollade för, och kunde klara mig på de marksända kanalerna. Då sänkte de till 99 kr/mån om jag band ett år (ord 219). Den gamla HD-boxen står och dammar, tittar nästan bara via app/webb numera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-04 16:09

Telenor. Vi har sjukt förmånligt avtal genom BRFen. De har app till Apple TV (dock kan den inte skicka ljud till Airplay-högtalare än)

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-03-04 16:10
Ursprungligen av bjorsi:

Telenor. Vi har sjukt förmånligt avtal genom BRFen. De har app till Apple TV (dock kan den inte skicka ljud till Airplay-högtalare än)

Varför ska appen kunna det när det går att ställa in i inställningarna på ATV´n

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-03-04 16:21
Ursprungligen av Innis:

Varför ska appen kunna det när det går att ställa in i inställningarna på ATV´n

För att appen är överordnad inställningen i Apple TV :(. Har bråkat ett tag med Telenors tekniska support kring detta. Förhoppningsvis löser de det snart.
I exv. SVT-play, viaplay, HBO m.m så kan man när man tittar på ett program svepa nedåt på fjärrkontrollen och få fram meny för högtalare, undertexter m.m.
Valet av högtalare saknas i Telenor-appen, därav spelas inte ljudet upp i AirPlay-högtalaren från denna app.

Ursprungligen av bjorsi:

Telenor. Vi har sjukt förmånligt avtal genom BRFen. De har app till Apple TV (dock kan den inte skicka ljud till Airplay-högtalare än)

Dom hade ok utbud och AirPlay är inget viktigt för mig då ljudet går från tvn.
Men smärtgränsen går vid 200 kr för det lilla jag lär titta och samtidigt vill ha kvar mina streamingtjänster.
Lutar just nu åt Telia.

Ursprungligen av Mackan1984:

Dom hade ok utbud och AirPlay är inget viktigt för mig då ljudet går från tvn.
Men smärtgränsen går vid 200 kr för det lilla jag lär titta och samtidigt vill ha kvar mina streamingtjänster.
Lutar just nu åt Telia.

https://www.telenor.se/handla/mobilabonnemang...

  • Medlem
  • Lund
  • 2019-03-04 19:44
Ursprungligen av Innis:

Tycker Telia+ är helt ok

+1 på den. Fungerar klockrent

Tips, om man nöjer sig med SVT-kanalerna så är de tillgängliga gratis i CMORE-appen. Bra som komplement till SVT-Play-appen på Apple TV eftersom man i den inte kan kolla live förutom på enstaka utvalda program.

  • Medlem
  • Lund
  • 2019-03-05 15:23
Ursprungligen av Sir N.:

Tips, om man nöjer sig med SVT-kanalerna så är de tillgängliga gratis i CMORE-appen. Bra som komplement till SVT-Play-appen på Apple TV eftersom man i den inte kan kolla live förutom på enstaka utvalda program.

Har för mig att det är samma på Telia Play+ och att man även får med TV4.

Ursprungligen av Cribe:

Har för mig att det är samma på Telia Play+ och att man även får med TV4.

Telia Play+ är bara hyrfilmer om man inte betalar månadsavgift. För live tv är minsta kostnad 129 kr/mån vilket ger SVT kanalerna (som CMore ger gratis) + TV4 + National Geographic. Känns rätt ovärt. Så såg det ut för mig när jag kollade i morse. Men det kanske är olika beroende på vad man har för andra Teliatjänster.

  • Medlem
  • Lund
  • 2019-03-05 20:42
Ursprungligen av Sir N.:

Telia Play+ är bara hyrfilmer om man inte betalar månadsavgift. För live tv är minsta kostnad 129 kr/mån vilket ger SVT kanalerna (som CMore ger gratis) + TV4 + National Geographic. Känns rätt ovärt. Så såg det ut för mig när jag kollade i morse. Men det kanske är olika beroende på vad man har för andra Teliatjänster.

Aha, då har dom ändrat det. För ca ett år sedan ku de man skaffa det gratis och få SVT och TV4, möjligtvis någon mer.

Ursprungligen av Sir N.:

Tips, om man nöjer sig med SVT-kanalerna så är de tillgängliga gratis i CMORE-appen. Bra som komplement till SVT-Play-appen på Apple TV eftersom man i den inte kan kolla live förutom på enstaka utvalda program.

Hej!

Detta lät ju intressant, men jag får inte upp några SVT-kanaler, eller andra kanaler heller för den delen.
Jag har bara skapat ett inlog på CMore, har inte köpt något, behöver man göra det för att få SVT-kanalerna "gratis"?

(Appen jag använder är CMore på apple tv.)

Ursprungligen av sunworshipper:

Hej!

Detta lät ju intressant, men jag får inte upp några SVT-kanaler, eller andra kanaler heller för den delen.
Jag har bara skapat ett inlog på CMore, har inte köpt något, behöver man göra det för att få SVT-kanalerna "gratis"?

(Appen jag använder är CMore på apple tv.)

Jag tog en sån gratis prova-på-månad som jag sa upp innan det var dags att börja betala. Efter det så låstes alla kanaler utom SVT-kanalerna som fortfarande är tillgängliga.

Ursprungligen av Sir N.:

Jag tog en sån gratis prova-på-månad som jag sa upp innan det var dags att börja betala. Efter det så låstes alla kanaler utom SVT-kanalerna som fortfarande är tillgängliga.

Ah, smart!
Tack för tips!

1
Bevaka tråden