Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopieringsskydd i ITunes Match

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag undrar om någon har koll på hur det funkar med kopieringsskydd i iTunes Match? Gäller det bara det bara låtarna som laddas upp i molnet (de med ett moln för varje låt)?

Eller även låtarna som jag har lokalt? Blir mina lokala mp3:or obrukbara om jag avslutar iTunes Match? De har ju synkats mot molnet så att jag kan strömma dem på alla enheter. Men får även ursprungsfilen kopieringsskydd?

Jag vet i alla fall att Apples musik inte har DRM. Dom kommer dock sabba ditt metadata och lägga in din e-post m.m. i filerna.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-03-10 19:45

Nej ingen av dina egna filer blir DRM-skyddade bara för att dom är matchade eller uppladdade.
Du kan t.o.m efter dina filer blivit matchade ta bort dom från iTunes och ladda ner filerna i bättre kvalitet.
Tidigare när iTunes Match var nytt så hände det att vissa användare råkade ut för att dom blev DRM-skyddade.
Men det är något som Apple har ändrat och fixat till.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-03-10 19:47
Ursprungligen av SweSG:

Jag vet i alla fall att Apples musik inte har DRM. Dom kommer dock sabba ditt metadata och lägga in din e-post m.m. i filerna.

Var kan man se det?

Ursprungligen av Innis:

Var kan man se det?

Jag får inte bort det från metadatat. Ingen DRM dock!

@Johan Thuresson Ha kvar dina .mp3 också. Ladda upp dom på Google musik gratis. 50k låtar tror jag man får ha. Extra backup blir det också. Google vet allt om dig ändå!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-03-10 20:02

Kan man se det i VLC för macOS?

Ursprungligen av Innis:

Kan man se det i VLC för macOS?

Det tror jag! Foobar2000 kan man se mera på. Vet inte om den finns till macOS dock!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-03-10 20:05

Ok jag försöker med VLC men den visar inte alls så avancerat som dina bilder.

Jag har lyckas få bort Appels skitmetadata nu i alla fall. Fixade det med Kid3-qt som jag även bytte till för att tagga ljudfiler.

Helt otroligt vad mycket skit dom hade i metadatat!

Ursprungligen av SweSG:

Jag har lyckas få bort Appels skitmetadata nu i alla fall. Fixade det med Kid3-qt som jag även bytte till för att tagga ljudfiler.

https://i.imgur.com/7gQdJAN.png

Helt otroligt vad mycket skit dom hade i metadatat!

Jag använde ett skript för att rensa bort all metadata. Har inte kvar det, men jag har för mig att jag bara körde det genom ffmpeg och valde vilka taggar jag ville ha kvar

1
Bevaka tråden