Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur koppla ifrån trådlösa hörlurar?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-13 22:50

Har just landat ett par BeatsX. Det aktualiserar en fråga jag skrivit några gånger om i trådar typ vad önskar du av iOS X(sätt in valfri siffra). Det handlar om att om du har har ett par BeatsX kopplade till din iPhone och lyssnar på något, sedan vill du lyssna via högtalaren på iPhone. Hur kopplar man smidigast bra hörlurarna? Jag vill kanske inte stänga av lurarna med on/off-knappen.

Kanske finns det något enkelt sätt jag inte hittat, men annars skulle jag vilja att det fanns en knapp i notiscenter för detta. Men här och nu, hur gör mann detta enklast? Är det att gå in i inställningar/bluetooth, klicka på aktuell enhet och sedan välja koppla ifrån? Det är väldigt många steg att passera för att gå från trådlösa hörlurar till högtalaren i iPhone.

Tryck där namnet på dina lurar står. I listan som dyker upp, välj iPhone.

Min bild är från Musik-appen. Motsvarande knapp finns också i andra appar.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-03-14 07:24

Något fel på denna knappen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-14 08:24
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Tryck där namnet på dina lurar står. I listan som dyker upp, välj iPhone.

Min bild är från Musik-appen. Motsvarande knapp finns också i andra appar.

Så enkel kanske det är..?

Ursprungligen av Json_81:

Något fel på denna knappen?

Jaa, det är ett stort fel på den där... Jag tänkte inte på den..?

Tack till er båda!

Vart har nyfikenheten tagit vägen? Telefonen kommer inte att explodera för att man testar att klicka runt lite i apparna.

I det här fallet finns där inte speciellt många knappar att testa. Det hade gått snabbare att göra det än att ställa frågan här.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-03-14 10:42
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vart har nyfikenheten tagit vägen? Telefonen kommer inte att explodera för att man testar att klicka runt lite i apparna.

I det här fallet finns där inte speciellt många knappar att testa. Det hade gått snabbare att göra det än att ställa frågan här.

Säger inte att det så för TS men folk är generellt lata. Det känns enklare att ställa en fråga istället för att engagera sig att lära sig något nytt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-03-16 19:31
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vart har nyfikenheten tagit vägen? Telefonen kommer inte att explodera för att man testar att klicka runt lite i apparna.

I det här fallet finns där inte speciellt många knappar att testa. Det hade gått snabbare att göra det än att ställa frågan här.

Ursprungligen av Innis:

Säger inte att det så för TS men folk är generellt lata. Det känns enklare att ställa en fråga istället för att engagera sig att lära sig något nytt.

Nyfikenheten kan för vissa behöva upplevas rent fysiskt. Man provar sig fram. Andra kan uppleva storartade saker via text..?. Det finns faktiskt många exempel på att folk lär sig via just text..?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-03-16 20:46

Från kontrollcentret 3D touch/force hårt tryck på övre högra kvadraten, eller enkeltryck på blå regnbåge.

  • Medlem
  • 2019-03-16 23:36

Jag brukar aldrig använda trådlösa lurar så min fråga är kanske korkad, men varför inte bara stänga av bluetooth i kontrollcenter? Brukar lurarna stänga av sig automatiskt om man gör det kanske?
Jag tänkte att det är kanske mera en generell lösning för appar som inte har möjlighet att välja uppspelningsenhet

Ursprungligen av Lovan:

Jag brukar aldrig använda trådlösa lurar så min fråga är kanske korkad, men varför inte bara stänga av bluetooth i kontrollcenter? Brukar lurarna stänga av sig automatiskt om man gör det kanske?
Jag tänkte att det är kanske mera en generell lösning för appar som inte har möjlighet att välja uppspelningsenhet

Helt enkelt därför att bluetooth används till mycket mer än hörlurar. Lite hårt uttryckt så är att slå av bluetooth för att koppla ifrån hörlurarna som att kasta ut barnet med badvattnet. Du tappar annan funktionalitet som exempelvis kontakten med Apple Watch och annat.

1
Bevaka tråden