Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples Server App

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag skulle vilja ha lite vägledning för att kunna rigga en router av min gamla MacPro sent 2012.
Den har ju 2 st nätverksportar och High Sierra och så har jag även köpt och installerat Apples Server-app.

Nu behöver jag lite hjälp hur jag ska ha inställningarna för att inkommande bredbandsnät ska komma in i en-port 1 och spy ut det i 2:an, för att sedan vidare till en switch, som sedan skjuter ut det till övriga portar i huset.

Tänkt funktions-schema kommer inom kort.

Tacksam för snabbt svar.

Specification:
- Mac Pro (sent 2012)
- High Sierra (v10.13.6)
- Apple Server App v5.6.1

Texten uppdateras

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-03-21 09:12

Den drar nog ganska mycket kraft/effekt med tänkte på att du bara ska ha den som 2-portars konsument-router. För att inte tala om värmeutvecklingen... Även om själva lådan bara den är så himla cool! ☺️

Ska du köra den som router är det la bättre att ha ett OS som är gjort för det? T.ex. pfSense eller liknande. Ingen aning om det fungerar på Mac dock.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-03-21 10:14
Ursprungligen av SweSG:

Ska du köra den som router är det la bättre att ha ett OS som är gjort för det? T.ex. pfSense eller liknande. Ingen aning om det fungerar på Mac dock.

Det går att installera pfSense via USB-sticka på en Mac Mini!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-03-21 10:26

Går att köra pfsense virtuellt med även om man kan ha synpunkter på att ha en virtuell router

Ursprungligen av frazze:

Det går att installera pfSense via USB-sticka på en Mac Mini!

Hur då?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-03-21 13:09

Jag har lärt mig den hårda vägen att router på en dator med fläktar och snurrdisk är en dålig ide. Men det var ett kul projekt.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2019-03-21 13:52
Ursprungligen av vicotnic:

Hur då?

https://forum.netgate.com/topic/136242/resolv...

1
Bevaka tråden