Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airpower är officiellt nedlagd

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Du som optimistiskt hoppats på att Apple till slut skulle lansera laddningsplattan Airpower kan sluta hoppas.

Läs hela artikeln här

Fasen då. Jag som verkligen såg fram emot denna grej :/

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2019-03-29 22:26

sååå himla tråkigt! jag som sett fram emot den så länge...

Skönt att den spiken i kistan är klar.
Tråkigt men kan man inte ge vad man lovar ska man inte ge ut en produkt med mindre funktionalitet än sagt.
Då är spiken bättre. RiP AirPower

Tror att de fortfarande laborerar på produkten bakom kulisserna. När tekniken är redo så är säkert Apple också det.

Att Apple annonserar en produkt... och sedan lägger ner projektet.

Har det någonsin hänt förut?

  • Medlem
  • 2019-03-29 23:17
Ursprungligen av iTiger:

Att Apple annonserar en produkt... och sedan lägger ner projektet.

Har det någonsin hänt förut?

Tappade hakan när jag läste om detta på MacRumors. Vad de visste så har detta aldrig skett tidigare...

Sjukt tråkigt, hoppas något annat företag lyckas få fram en lösning för multiladdning i framtiden då.

Då blir det nog den här vid nästa besök:
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/5...

  • Medlem
  • 2019-03-30 09:14

Helt otroligt egentligen att man presenterat något på ett stort event som faktiskt inte gick att genomföra i praktiken. Synd på alla som väntat och hoppats. Bra att Apple officiellt meddelat detta och man kan ju förstå att det kommer efter mars eventet. Även intressant att både Huawei och Samsung har ändrat taktik på ett sätt, nu visade Samsung ju upp den vikbara enhet i höstas med nu i februari så "bam" en färdig produkt till försäljning med datum. Huawei "bam" där gick det att i lilla Sverige köpa P30 samma dag som Paris presentationen. Nu kanske jag är elak men finns där någon produkt hos Apple som inte har ett åtgärdsprogram nuförtiden ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-03-30 09:19

Det är få tillverkare som ens har ett åtgärdsprogram när det behövs!

Ursprungligen av PaO:

Helt otroligt egentligen att man presenterat något på ett stort event som faktiskt inte gick att genomföra i praktiken. Synd på alla som väntat och hoppats. Bra att Apple officiellt meddelat detta och man kan ju förstå att det kommer efter mars eventet. Även intressant att både Huawei och Samsung har ändrat taktik på ett sätt, nu visade Samsung ju upp den vikbara enhet i höstas med nu i februari så "bam" en färdig produkt till försäljning med datum. Huawei "bam" där gick det att i lilla Sverige köpa P30 samma dag som Paris presentationen. Nu kanske jag är elak men finns där någon produkt hos Apple som inte har ett åtgärdsprogram nuförtiden ?

AirPods?

Ursprungligen av PaO:

Helt otroligt egentligen att man presenterat något på ett stort event som faktiskt inte gick att genomföra i praktiken. Synd på alla som väntat och hoppats. Bra att Apple officiellt meddelat detta och man kan ju förstå att det kommer efter mars eventet. Även intressant att både Huawei och Samsung har ändrat taktik på ett sätt, nu visade Samsung ju upp den vikbara enhet i höstas med nu i februari så "bam" en färdig produkt till försäljning med datum. Huawei "bam" där gick det att i lilla Sverige köpa P30 samma dag som Paris presentationen. Nu kanske jag är elak men finns där någon produkt hos Apple som inte har ett åtgärdsprogram nuförtiden ?

Ja men om Samsung fick 7 år på sig med galaxy fold så har ju Apple 5 år till på sig.
Sen är det väl inget åtgärdsprogram på många av iPhones eller iPads.,
Ett åtgärdsprogram är dessutom en skön trygghet som ofta varar längre än 24 mån garanti.

Ursprungligen av Hjopekk:

Då blir det nog den här vid nästa besök:
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/5...

Misstänker att den inte laddar Apple Watch men har du tänkt köpa iPhone i höst eller huawei/Samsung så pluggar du in luren i ladduttag och sen laddar hörlurarna på den laddande luren.

För mig ser lag inte behovet av tre laddningar samtidigt.
Mina AirPods räcker nästan en vecka och laddar på nolltid, sen har jag två Apple Watch så har alltid en klocka på armen och en på laddning.

Ursprungligen av Mackan1984:

sen har jag två Apple Watch så har alltid en klocka på armen och en på laddning.

Jädra vilken lyx!

Tycker den här ser schysst ut annars. https://www.webhallen.com/se/product/293224-N...

Ursprungligen av D_Odell:

Jädra vilken lyx!

Lyx och lyx...
Den andra är en gen 0 (värde 500kr?...) som bara duger till att samla in hälsa och snegla notiser på.
Att pilla i den är en långsam plåga.
Men är skönt att se att appen hälsa/aktivitet samlar in info 24/7.

Ursprungligen av Chaosstar:

Sjukt tråkigt, hoppas något annat företag lyckas få fram en lösning för multiladdning i framtiden då.

Efter vad jag förstår så är det inte multiladdning i sig som är svårt. Det finns redan. Det svåra är att göra multiladdning utan enskilda laddzoner där du kan lägga enheterna var som helst och de laddas

  • Medlem
  • 2019-03-30 13:14
Ursprungligen av kenjon:

Det är få tillverkare som ens har ett åtgärdsprogram när det behövs!

Helt klart är det så men Apple har ju ovanligt många igång just nu IMO

  • Medlem
  • 2019-03-30 13:14
Ursprungligen av westerlu77:

Tycker den här ser schysst ut annars. https://www.webhallen.com/se/product/293224-N...

Den var ju trevlig ?

Ursprungligen av PaO:

Helt otroligt egentligen att man presenterat något på ett stort event som faktiskt inte gick att genomföra i praktiken. Synd på alla som väntat och hoppats. Bra att Apple officiellt meddelat detta och man kan ju förstå att det kommer efter mars eventet. Även intressant att både Huawei och Samsung har ändrat taktik på ett sätt, nu visade Samsung ju upp den vikbara enhet i höstas med nu i februari så "bam" en färdig produkt till försäljning med datum. Huawei "bam" där gick det att i lilla Sverige köpa P30 samma dag som Paris presentationen. Nu kanske jag är elak men finns där någon produkt hos Apple som inte har ett åtgärdsprogram nuförtiden ?

Kan ju vara så att Samsung-explosionerna fick Apple att tänka sig för.. ?

  • Medlem
  • 2019-03-30 15:09
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Kan ju vara så att Samsung-explosionerna fick Apple att tänka sig för.. ?

Ja där har vi det ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2019-03-30 15:38
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Kan ju vara så att Samsung-explosionerna fick Apple att tänka sig för.. ?

Det där får Samsung visst aldrig glömma

  • Medlem
  • 2019-03-30 15:49
Ursprungligen av ekloev:

Det där får Samsung visst aldrig glömma

Nej det är en fadäs som kommer att förfölja dem för alltid ?

Tråkigt men det finns många dubbelladdare redan på marknaden. Att ladda tre prylar på en gång funkade väl inte.
Men lite märkligt att de tog en sån stor risk att visa upp den på ett event väl medvetna om att det inte funkade.

Ett par gamla Djungelordspråk att tänka på:

När Fantomen handlar står kön stilla..

Och:

PaO glömmer aldrig ett åtgärdsprogram från Apple..

Nä jag tror du vet att jag bara retas.. (Litegrann..) ?

  • Medlem
  • 2019-03-30 16:40
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Ett par gamla Djungelordspråk att tänka på:

När Fantomen handlar står kön stilla..

Och:

PaO glömmer aldrig ett åtgärdsprogram från Apple..

Nä jag tror du vet att jag bara retas.. (Litegrann..) ?

touché ?

  • Medlem
  • 2019-03-30 16:43
Ursprungligen av johnh3:

Tråkigt men det finns många dubbelladdare redan på marknaden. Att ladda tre prylar på en gång funkade väl inte.
Men lite märkligt att de tog en sån stor risk att visa upp den på ett event väl medvetna om att det inte funkade.

Har man en S10 och köper Samsung Trådlösa laddning duo 2.0 för tusen spänn eller så, så laddar den nästan lika snabbt som trådat. Kanske de hos Samsung som gjort detta får nya arbetsuppgifter på måndag, till Note eventet efter sommaren att plocka fram ur bakfickan en motsvarighet till den nedlagda Airpower ?

Ursprungligen av PaO:

Har man en S10 och köper Samsung Trådlösa laddning duo 2.0 för tusen spänn eller så, så laddar den nästan lika snabbt som trådat. Kanske de hos Samsung som gjort detta får nya arbetsuppgifter på måndag, till Note eventet efter sommaren att plocka fram ur bakfickan en motsvarighet till den nedlagda Airpower ?

Sätter en hörlur av mina AirPods på att de inte kan knäcka nöten med att lägga tre enheter hur man vill på en platta i denna tänkta storlek.

Bevaka tråden