Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple får incitament att störa oss

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När Apple jagar nya intäktskällor skapas också nya risker för användarna. Hur mycket kommer framtidens Apple att pocka på vår uppmärksamhet i form av pushnotiser och reklam?

Läs hela artikeln här

Eftersom jag är helt ny på amazons tjänst gillar jag deras reklamer för jag har inte koll på någon utav serierna, förutom den jag kollar igenom nu som ni rekommenderade; ”man in the high castle” ?

  • Medlem
  • 2019-04-01 20:56
Ursprungligen av Redaktionen:

Jag avskyr till exempel det som Amazon börjat göra, nämligen att visa trailers för sina egna program mellan det jag tittar på.

Läs hela artikeln här

Amen!

Jag uttrycker också en viss oro över den väg de håller på att staka ut, men jag har ändå förtroende för att de lever i enlighet med sina uttalade värderingar. Vilket inbegriper att de inte kommer ge sig i kast med att invadera våra integritetszoner på ett sådant vis vi båda befarar.

Däremot är det svårt att inte frivilligt låsa in sig i Apples ekosystem snart, då de har en oerhörd känsla för att släppa genomtänkta produkter och tjänster. Min förhoppning var att de skulle ta ett steg tillbaka och erbjuda en plattform för andra kreatörer i deras ekosystem, för filmer och serier men kanske också annat. Vårda ekosystemet så kommer kunderna och därmed också kreatörer som vill huseras inom dess väggar. Men jag kanske inte har lyft blicken tillräckligt högt för att se baksidorna med ett sådant närmande.

1
Bevaka tråden