Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPad Pro (3e gen) hur är den för er?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har läge suktat denna best. Har också sågat den likt The Verge gör. Så undrar ni som använder den till daglig basis, å också jämför med att använda en dator ist. Är ni nöjda?

Senast redigerat 2019-04-02 08:48
  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-04-02 08:23

Bara för att vara tydlig, du menar nog 3rd gen? Det är den som visas på din länk.

Jag har använt andra generationen 12,9" i drygt 1,5, för mitt användande är den nästan enbart bättre än MBP'n jag hade innan.

Men ska tilläggas att jag hade inte velat ha den som enda dator hemma, här finns några stationära också och på jobbet har jag en vanlig laptop.

Så hur nöjd man blir beror ju mycket på behov, vad har du tänkt göra med den?

Ursprungligen av Json_81:

Bara för att vara tydlig, du menar nog 3rd gen? Det är den som visas på din länk.

Jag har använt andra generationen 12,9" i drygt 1,5, för mitt användande är den nästan enbart bättre än MBP'n jag hade innan.

Men ska tilläggas att jag hade inte velat ha den som enda dator hemma, här finns några stationära också och på jobbet har jag en vanlig laptop.

Så hur nöjd man blir beror ju mycket på behov, vad har du tänkt göra med den?

Där ligger problemet! Om jag var nöjd med foto skulle jag göra skiftet lätt! Men behöver color grada å klippa en del film likaväl. Behovet av filstöd är också stort, så om ios13 levererar å stödjer apples egna codec, Prores mm då blir det hela ganska enkelt. Men Apple vet ju det å vill nog inte ge efter (good bye Mbp).

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2019-04-02 08:55
Ursprungligen av D_Odell:

Där ligger problemet! Om jag var nöjd med foto skulle jag göra skiftet lätt! Men behöver color grada å klippa en del film likaväl. Behovet av filstöd är också stort, så om ios13 levererar å stödjer apples egna codec, Prores mm då blir det hela ganska enkelt. Men Apple vet ju det å vill nog inte ge efter (good bye Mbp).

Då skulle jag avvaktat tills WWDC och sett vart det tar vägen.
Apple vill nog åt det hållet, men frågan är hur lång tid det kommer ta.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-04-02 10:07

Jag bytte ut min MBP Pro mot iPad Pro (privat då).
Använder den till att skriva och dela dokument i styrelsen i vår BRF och bildredigering. Har inte ångrat mig en sekund att jag bytte.

1
Bevaka tråden