Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia X71 är presenterad

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den nya telefonen har presenterats i Taiwan och skryter med en 6,39 tum stor skärm, skärmhål för kameran och väldigt smalt sensorjack.

Läs hela artikeln här

Hörlursuttag, vad gör det med vattentåligheten? ?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-04-02 17:08
Ursprungligen av Zeugma:

Hörlursuttag, vad gör det med vattentåligheten? ?

Ingenting.

Det nya Nokia (HMD Global) har släppt ett antal modeller. Men de har inte fått en riktig succé ännu. De tidigare mobilerna har inte riktigt stuckit ut nämnvärt. Flaggskeppet Nokia 9 är ok, men har en äldre processor än sina konkurrenter.
Men den här tror jag har en potential att bli en hit för dem. Ser modern ut, och specsen är inte dumma. Är bara priset rätt så..

Ursprungligen av reboot81:

Ingenting.

Jaså? I recensioner brukar det allmänt beskrivas att mobilen i fråga inte har IP-klassats och pekar då på hörlursuttaget som sannolik bov i det dramat.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-04-02 20:30
Ursprungligen av Zeugma:

Jaså? I recensioner brukar det allmänt beskrivas att mobilen i fråga inte har IP-klassats och pekar då på hörlursuttaget som sannolik bov i det dramat.

Ett hörlursuttag består av en hålighet med fyra kontaktdon. En trivial sak att konstruera, även vattentät.

Ursprungligen av reboot81:

Ett hörlursuttag består av en hålighet med fyra kontaktdon. En trivial sak att konstruera, även vattentät.

Jo, så är det väl. Jag undrar varför recensenterna köper mobiltillverkarnas argument när de senare egentligen bara vill sälja donglar och trådlösa tillbehör.

Ursprungligen av Zeugma:

Jaså? I recensioner brukar det allmänt beskrivas att mobilen i fråga inte har IP-klassats och pekar då på hörlursuttaget som sannolik bov i det dramat.

Sony och Samsung har länge haft IP-klassade telefoner med hörlursuttag. Inga konstigheter.

Noterat, men men min undran är fortfarande (även om det inte var klart uttalat från min sida) hur det är med IP-klassningen, om sådan finnes, vad gäller denna nya Nokiamobil.

Äsch, själv är bäste dräng, här anges följande:

”... the sad thing that it doesn’t support any IP certificate resistance against water or dust ...”

Ursprungligen av Redaktionen:

Den nya telefonen har presenterats i Taiwan och skryter med en 6,39 tum stor skärm, skärmhål för kameran och väldigt smalt sensorjack.

Läs hela artikeln här

Detta är en - förutom SoC som fortfarande är SD660 - bara en modernisering av Nokia 7 Plus. Har en 7 Plus på jobbet, mycket bra och stabil telefon får jag ändå säga.

1
Bevaka tråden