Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En sista podd

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det enda man kan vara säker på är att inget varar för evigt och detsamma visar sig nu gälla 99podden. Här kommer det allra sista avsnittet.

Läs hela artikeln här

Skall avnjutas med stor respekt. Kommer bli tomt utan såväl podd som nyhetsflödet från er.

Lyssnar nu!

Kommer bli tomt på lördagarna :/

Nu kommer jag logga ut från 99 för alltid! Detta blir mitt sista inlägg. Orkar inte dra ut på döden! Kommer sakna er alla! <3

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-04-06 08:45

Hur länge kommer poddarna finnas tillgängliga för lyssning?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-04-06 08:48

Lyssnar nu också: https://i.imgur.com/zGDCum3.png och dricker lite Heineken lättöl som gravöl Macbreak Weekly kan ju vara trevligt om man vill ha en internationell podd med Apple nyheter: https://twit.tv/shows/macbreak-weekly

Ursprungligen av Innis:

Hur länge kommer poddarna finnas tillgängliga för lyssning?

Minst så länge som sajten finns kvar. Vi vet inte riktigt vad som händer med den sen, får undersöka det med de som blir kvar på Geeks. Jag laddar ned alla avsnitt nu via Itunes för att spara dem för mig själv i alla fall.

Ursprungligen av SweSG:

Lyssnar nu!

https://i.imgur.com/K2pzHbl.png

Kommer bli tomt på lördagarna :/

Nu kommer jag logga ut från 99 för alltid! Detta blir mitt sista inlägg. Orkar inte dra ut på döden! Kommer sakna er alla! <3

?❤️

  • Avstängd
  • Falun
  • 2019-04-06 09:54
Ursprungligen av Ida Blix:

Minst så länge som sajten finns kvar. Vi vet inte riktigt vad som händer med den sen, får undersöka det med de som blir kvar på Geeks. Jag laddar ned alla avsnitt nu via Itunes för att spara dem för mig själv i alla fall.

Bra tips ?

Fan, vad jag kommer sakna podden.
De lördagar man jobbat, jobbat färdigt, kommer hem helt utmattad, öppnar en kall pilsner, slår på hemmabiosystemet , startar podcast appen på Apple TV,
Och rattar in eran pod. Öppnar ölen, och ligger sig i soffan och lyssnar på eran podd.

Och nu är det slut med det ?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2019-04-06 10:47
Ursprungligen av Innis:

Bra tips ?

Just det. tack för påminnelsen. Såklart vill jag ha kvar poddarna.
Jag laddar ner dem lokalt till datorn via gPodder. Ska försöka ladda ner i iTunes också.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2019-04-06 12:42

Ni borde ju av politiska skäl skylla på EUs nya lagstiftning att ni lägger ner sidan. En sista kamp!

Ursprungligen av Raxxor:

Fan, vad jag kommer sakna podden.
De lördagar man jobbat, jobbat färdigt, kommer hem helt utmattad, öppnar en kall pilsner, slår på hemmabiosystemet , startar podcast appen på Apple TV,
Och rattar in eran pod. Öppnar ölen, och ligger sig i soffan och lyssnar på eran podd.

Och nu är det slut med det ?

Låter som en finfin rutin!

så tråkigt att detta skulle behöva hända just er men det finns ju inte så mycket man kan göra när ni redan försökt med det mesta hoppas vi får höra er tillsammans i någon podd i framtiden också. Ida du får försöka fixa en livestream under wwdc i sommar även fast 99 har lagt ner, du får säkert låna lite utrustning av geeks till det ändå. kan hända att man blev lite tårögd när man lyssnade på podden

Ursprungligen av TechDante:

så tråkigt att detta skulle behöva hända just er men det finns ju inte så mycket man kan göra när ni redan försökt med det mesta hoppas vi får höra er tillsammans i någon podd i framtiden också. Ida du får försöka fixa en livestream under wwdc i sommar även fast 99 har lagt ner, du får säkert låna lite utrustning av geeks till det ändå. kan hända att man blev lite tårögd när man lyssnade på podden

Åh! ❤️

Kan ni inte packa ned alla 99poddavsnitt i en enda stor zipfil så man kan tanka ned den? 266 avsnitt att klicka manuellt är jobbigt. :/

  • Medlem
  • Orust
  • 2019-04-06 20:07

Ja, nu har man lyssnat på det sista avsnittet, lite sorgligt såklart men ett bra avsnitt igen.
Tar en lager och tackar för denna tiden. Skåål på er

Ursprungligen av darkshippo:

Kan ni inte packa ned alla 99poddavsnitt i en enda stor zipfil så man kan tanka ned den? 266 avsnitt att klicka manuellt är jobbigt. :/

Ska se efter vad jag kan göra!

Ursprungligen av darkshippo:

Kan ni inte packa ned alla 99poddavsnitt i en enda stor zipfil så man kan tanka ned den? 266 avsnitt att klicka manuellt är jobbigt. :/

Jag har försökt! Det verkar krångligt värre. Sitter som du och sparar ner alla avsnitt.

Messa mig när du är klar. Om du blir klar. Danko!

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2019-04-06 22:17
Ursprungligen av Ida Blix:

Jag har försökt! Det verkar krångligt värre. Sitter som du och sparar ner alla avsnitt.

jag som gillar att programmera började genast fundera på om det gick att koda ihop något som gör det enklare att ladda ner alltihop. Jag har lyckats få ut en lista på alla Libsyn-länkar. (Jag ska inte garantera att den är korrekt, men är ganska säker) Laddade upp listan på Dropbox om någon är intresserad.
UPPDATERING: HTML-fil (webbsida) med klickbara länkar

Ursprungligen av Måns97:

jag som gillar att programmera började genast fundera på om det gick att koda ihop något som gör det enklare att ladda ner alltihop. Jag har lyckats få ut en lista på alla Libsyn-länkar. (Jag ska inte garantera att den är korrekt, men är ganska säker) Laddade upp listan på Dropbox om någon är intresserad.
UPPDATERING: HTML-fil (webbsida) med klickbara länkar

Hurra!

  • Medlem
  • 2019-04-07 07:33

?

Det är så jättetråkigt. Min första pod. Denna pod har varit så familjär och känts så nära. Ni har varit så betydelsefulla för mina köp och tro på att jag köpt rätt produkt. Även om sista programmet är sorg så var det intressant att höra om er, och tidiga poddar. Tack för tiden ni förgyllt podetern!

Jag kan inte hålla mig ifrån 99 ju!

Skriver lite till

Ursprungligen av Giljan:

Det är så jättetråkigt. Min första pod. Denna pod har varit så familjär och känts så nära. Ni har varit så betydelsefulla för mina köp och tro på att jag köpt rätt produkt. Även om sista programmet är sorg så var det intressant att höra om er, och tidiga poddar. Tack för tiden ni förgyllt podetern!

Tack för att du skriver och berättar det här. Härligt att höra att vi varit till hjälp och inte bara stått där varje vecka och babblat strunt (som det känts ibland). ❤️

Kikade i min 99-mapp! Jag hade alla avsnitt redan. Jag har alltid laddat ned dom för lyssning! Passar på att ta lite skärmdumpar för minne av 99 nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2019-04-08 12:02

Tack för alla år av nyheter och poddar! Vad har ni för planer framöver? Kommer ni prata Mac på andra poddar?

Ursprungligen av Måns97:

jag som gillar att programmera började genast fundera på om det gick att koda ihop något som gör det enklare att ladda ner alltihop. Jag har lyckats få ut en lista på alla Libsyn-länkar. (Jag ska inte garantera att den är korrekt, men är ganska säker) Laddade upp listan på Dropbox om någon är intresserad.
UPPDATERING: HTML-fil (webbsida) med klickbara länkar

rekommenderar Simple Mass Downloader för att få ned avsnitten på ett enkelt sätt. Finns till Firefox och Chrome som tillägg.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2019-04-11 20:49

Återigen tack för alla år och i synnerhet de med podden.

Jag minns mycket väl Idas solo-avsnitt och tycker inte alls det var något fel med det.

Men favoritavsnittet är såklart #213 Testpilot på besök, inte för att det var bäst innehållsmässigt, men för att jag fick hänga med Andreas och Amanda en timme i poddstudion ?

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2019-04-16 22:04

Har helt missat podden Fulkultur ?. En hel drös med nya poddavsnitt med åtminstone delar av den härliga 99-podden. ?
Har fått ner alla 266 avsnitt av 99-podden. 11,4 GB podd. Har iof lyssnat på alla en gång, men det är en rätt kul tidsresa att lyssna på gamla avsnitt. Jösses vad tiden går bara...

Missa förresten inte senaste avsnittet (S03E04) av ”En podd om teknik”, Ida pratar wearables. ? ?

Bevaka tråden