Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

uppdatering av system

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2019-04-08 18:14

Jag kör alltid uppdateringar när de kommer. Brukar fungera utan problem. Men inte i dag. Då hängde sig datorn och jag kom inte ut ur installerar. Varje gång jag startade om så kom jag till samma logg med en urlång lista över vad som inte funkade.
Då kom jag på att starta om med alt nere. Här är jag nu.
Men vad var detta för skit?

Hur ser det ut om du öppnar App Store och sedan klickar på Uppdatera högst upp?

Jag kör också High Sierra (10.13) då jag inte sett anledning att uppdatera till Mojave (10.14) ännu. Vad var det du försökte installera? Hela systemet från 10.13 -> 10.14 eller exempelvis den säkerhetsuppdatering som syns på min bild?

Systemet "tjatar" på en med notiser på skärmen några gånger i månaden om att uppgradera till Mojave. Det måste man inte om man inte vill. Däremot är säkerhetsuppdateringar och annat smått och gott inget att tveka över.

Kan du starta normalt utan att tryckas in alt?

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2019-04-09 11:21
Ursprungligen av johan_tanying:

Hur ser det ut om du öppnar App Store och sedan klickar på Uppdatera högst upp?

Jag kör också High Sierra (10.13) då jag inte sett anledning att uppdatera till Mojave (10.14) ännu. Vad var det du försökte installera?
När jag startade normalt så kom installationen upp igen.
Hela systemet från 10.13 -> 10.14 eller exempelvis den säkerhetsuppdatering som syns på min bild?

Systemet "tjatar" på en med notiser på skärmen några gånger i månaden om att uppgradera till Mojave. Det måste man inte om man inte vill. Däremot är säkerhetsuppdateringar och annat smått och gott inget att tveka över.

Kan du starta normalt utan att tryckas in alt?

Går inte starta normalt. Måste starta om med skift nedtryckt.

Kanske bäst att ladda ner och installera den senaste combo-uppdateringen för ditt system: 10.13.6. Kan hämtas hos Apple här: https://support.apple.com/kb/DL1970?locale=sv...

Även om du redan har 10.13.6 så kan eventuella korrupta eller saknade systemfiler ersättas/repareras. Sedan drar du igång App Store igen och kollar om det är andra säkerhetsuppdateringar etc som saknas.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2019-04-09 13:31
Ursprungligen av johan_tanying:

Kanske bäst att ladda ner och installera den senaste combo-uppdateringen för ditt system: 10.13.6. Kan hämtas hos Apple här: https://support.apple.com/kb/DL1970?locale=sv...

Även om du redan har 10.13.6 så kan eventuella korrupta eller saknade systemfiler ersättas/repareras. Sedan drar du igång App Store igen och kollar om det är andra säkerhetsuppdateringar etc som saknas.

Jag har varit inne på Appstore och uppdaterat allt som låg där.
Nu verkar det som om allt funkar igen.
Tack för svar!

1
Bevaka tråden