Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 2 OS 9 -> 3 OS X och inga spellistor...

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha tröttnat på parallellkörning gick jag i förra veckan över till att använda enbart OS X och är nu fullt sysselsatt med att flytta över mitt digitala liv till den nya miljön.

Ett problem som uppstod när jag installerade iTunes 3 är att jag inte kommer åt de spellistor jag hade i iTunes 2 under MacOS 9. Båda versionerna är inställda på att använda samma iTunes-mapp och musikbiblioteket är åtkomligt i båda fallen.

Eftersom jag inte ser fram emot att manuellt återskapa min iPod-spellista med 1100+ låtar undrar jag lite försynt om någon har ett bra tips på hur man kan lösa mitt problem lite smidigt...

Thanx!

/Göran

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Göran Bolinder:
Ett problem som uppstod när jag installerade iTunes 3 är att jag inte kommer åt de spellistor jag hade i iTunes 2 under MacOS 9.

Eftersom ingen annan kunde hjälpa mig fick jag lösa mitt problem själv...

Följande kloka inlägg hittade jag på www.macintouch.com:

I had a lot of trouble getting my old iTunes 2 library to be used by iTunes 3 when I upgraded today. After a lot of trial and error, never getting my old songs and playlists to appear in iTunes 3, I found the following procedure worked:

1. Let iTunes 3 create the new folder it wants to as /Users/[you]/Music/iTunes/. It does this when you start it the first time.
2. Quite iTunes 3.
3. Go into /Users/[you]/Library/Preferences/, and trash the three iTunes-related .plist files. Their absence will make iTunes start from scratch as to where it looks for things.
4. Copy your iTunes 2 iTunes Music Library file into /Users/[you]/Music/iTunes/. No need to rename it--in fact, don´t.
5. Launch iTunes 3 again.
At this point, iTunes 3 saw and recognized the library as the one I wanted to use and converted it to the new format, writing out the resulting converted library as "iTunes 3 Music Library" without deleting the original. Even though my MP3 files are off on a FireWire volume, it found and played them just fine.

-- Dan Rabin

Tyvärr bestämde jag mig sedan för att bygga om mitt musikbibliotek för att se till så att alla filer var med och då åkte spellistorna all världens väg igen! Det var dock helt mitt eget fel och en helt annan historia...

Cheers!

/Göran

1
Bevaka tråden