Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har ni sett en obegriplig dialogruta?

Tråden skapades och har fått 880 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har installerat svensk Adobe CS2 nyligen. Hur länge ska jag vänta innan jag får fylla i land? Ny färgruta? Brygga?

_

Lite rundgång i skallen får man ju...

Senast redigerat 2007-06-28 19:05

Har gått in på svenska supportsidan och registrerat CS2 för att komma åt presenterna. Nu damp ett mail ner... på koreanska

_

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-01 22:39

Här är några sköna... från ett faxprogram, ett ljudprogram och ett spel.

Jag har fyra absoluta klassiker (iaf i tre fall av de fyra). Alla är från systemvarianter kring 8.6 eller 9.1, möjligen tidigare, kommer tyvärr inte ihåg vilket. Mycket nöje:

Senast redigerat 2005-12-07 12:19

IviewMedia Pro 2.6.4

Det är alltså knappen OK som betyder Cancel och knappen Cancel betyder avbryt avbrytandet...

_

www.playahead.com

Ehm vad 17 kör Ni med för filformat på bilderna för att få dem att synas i tråden...?

Bifoga filer:

Tillåtna filtyper: bmp doc gif jpe jpeg jpg pdf png psd txt zip

hm, jag har ju bifogat mina som pdf men de dyker inte upp med bild i tråden. Kanske ska testa med ett annat format...

PDF är inte rätt format om det bara är en enkel bild som ska visas på en webbsida. Spara först om som en jpeg.

Nu har jag fixat till bilderna samt lagt till en ny färsk en som jag fick i Stuffit Expander 10 idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-28 17:43

Illustartor 9 tror jag det var som hade en riktigt härlig "bugg" i OS9. Det kunde, av okänd anledning, bli korrupt och då fick man den härliga rutan:

---

Illustartor will not run on this system

-10

---

med valet "OK".

Tack för den upplysning…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-28 17:44

Ehm vad 17 kör Ni med för filformat på bilderna för att få dem att synas i tråden...?
Allt utom PDF typ… JPEG, GIF eller PNG skulle jag förespråka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-28 17:48

Transmit var väldigt tydlig i vad den vill att jag ska göra nu i vart fall

Uppdatering av Adobe CS2

_

Senast redigerat 2007-05-13 16:10
  • Oregistrerad
  • 2005-12-01 20:42

Det verkar tydligen vara vanligt att Stuffit tar tid på sig:

Hm det verkar som om Stuffit slänger ur sig ett standardvärde när det helt enkelt inte vet hur lång tid uppackningen ska ta. Se bara på Högås´, mitt och Doktor G´s inlägg. I samtliga har Stuffit kastat ur sig värdet 2023406814...lustigt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-31 06:30

iTunes gav mig just den här när jag skulle starta om en radioström som "stallat".

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2006-02-05 10:39

När jag försöker lyssna på radio från sr:s hemsida får jag först besked om att jag ska uppdatera real - när jag sedan gör det får jag besked om att det inte finns ngn uppdatering.....!?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2006-02-17 21:33

Fick just denna från iTMS när jag tänke lägga in några album i kundvagnen. Sen såg jag att det även fanns en länk längre ner som fungerade bättre.

  • Medlem
  • 2006-02-18 14:38
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Hm det verkar som om Stuffit slänger ur sig ett standardvärde när det helt enkelt inte vet hur lång tid uppackningen ska ta. Se bara på Högås´, mitt och Doktor G´s inlägg. I samtliga har Stuffit kastat ur sig värdet 2023406814...lustigt...

http://www.google.com/search?client=safari&rls=sv-se&q=2023406814&ie=UTF-8&oe=UTF-8

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-20 17:42

Jag är inte helt säker på varför jag tycker den är rolig. Men någonting är det...

Fullständigt fel...

Dålig översättning i installeraren för Illustrator.

Fullständig ny version! betyder väl att alla versioner innan inte varit fullständiga...

De menade så klart "Fullständigt..." men det hade räckt bra med bara "Ny version!". De kladdar med såna där dåliga direktöversättningar från engelskan... completely new version...

Ett alias som inte är ett alias

Jag skulle köra Bolo på min Quadra 840AV med Mac OS 7.6.1 och fick det här roligt formulerade felmeddelandet.
Då jag försökte igen fick jag samma muntra meddelande om att felet var fixat men inte fungerade det för det. Till slut löste det sig dock genom att jag öppnade Bolo från programmappen.

Stuffit Expander var lite virrig angående tid, när jag skulle packa upp QXP 6.5 uppdatering.

EDIT: såg nu att andra haft exakt samma tidsangivelse. Kul

Ursprungligen av Mattias A:

Stuffit Expander var lite virrig angående tid, när jag skulle packa upp QXP 6.5 uppdatering.

Jo, det är någon form av bugg som smugit sig in i StuffIt Expander.

Ursprungligen av Björn Leander:

Jo, det är någon form av bugg som smugit sig in i StuffIt Expander.

Yep . jag brukar få samma var och varan gång jag packar upp något ..

  • Oregistrerad
  • 2006-02-18 12:22

Fick den där lilla godbiten när jag skulle kolla på ett filmklipp på http://www.compfused.com. Troligen genererat av Media Player 9.

  • Medlem
  • 2006-05-19 21:42

Ingen ruta, men en rolig översättningsmiss i bruksanvisningen till en ganska ny Canonskrivare:

blablabla program/verktygsprogram/Print Center [utskrift mitt]

Bevaka tråden