Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HIlfe! Adressboken låser sig / 10.3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Adressboken hänger sig, så den snurrande bollen kommer fram. Tar 100% processor i anspråk =(

Detta innan jag börjat lägga till användare i den. De som finns från start är min användare samt Apple(!)

Jag har testat att slänga alla preferensfiler samt de som finns i Application support. Hjälper inte. Provat att reparera rättigheterna oxå, men det fanns inga fel. Därimot fanns det rättighets fel i iTunes (läste om en del användare som hade problem med iTunes).

Har även lyckats radera Apple och Mig i Adressboken innan hjulet börjar snurra, utan resultat. Det går att lägga till användare innefrån Mail, och även få fram dom genom mail, men om man vill redigera användaren så öppnas Adressboken och då kommer problemen igen.

Så nu sitter jag fast.

Min dator är en PB G4 12" 1000 MHz / 768 Mb RAM, systemet är en clean installation.

Senast redigerat 2003-12-01 12:23

Efter 3 dagars gnuggande löste jag det, efter jag läst om en som fått problem med Safari och löst detta genom att felsöka typsnitt. Det var typsnitt som det var fel (!) på. Dessa typsnitt fungerade utmärkt i andra program, men inte tillsammans med Adressboken

Nu kan man jobba vidare

Jag har också haft problem med officeX och adressboken sedan jag stängt av för många typsnitt med »Typsnittsboken«.
Har ngn en lista över vilka typsnitt som måste vara igång för att allt ska fungera?
Och vilka behöver Classicsystemet ha aktiva?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2004-06-03 21:13

För att adressboken ska fungera ska "Helvetica" vara aktiverat.

1
Bevaka tråden