Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple har förstört iMovie?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är det som har gått fel? Har testat iMovie 3 på min Powerbook 12", en annan 12" på jobbet och på farsans Dual 1GHz med samma resultat = total seghet. Bara att avmerkera ett klipp i filmprojektet kan få badbollen att hoppa fram och snurra nån sekund. Försöker man spela in ljud får man beskedet att skivan inte är tillräckligt snabb, vilket förstås är totalt bullshit. Filmprojekt tar evigheter att ladda och hela programmet känns segt som sirap. Detta problem fanns INTE i iMovie 2. Jag menar, hur mycket prestanda ska det krävas för att börja spela upp filmen man arbetar med? i iMovie 2 började klippet spelas upp kanske en halvsekund efter man tryckt play, nu dröjer det flera sekunder och badbollen tittar fram ibland. har snackat med flera andra som har exakt samma problem och ingen vet vad det beror på! Any suggestions?

[ 10. mars 2003, 10:04: Meddelandet ändrat av: Olof N ]

"Lite" bättre efter uppgradering till 3.0.2, nu krashar inte imovie när man sparar stora projekt längre. Du kör 3.0.2 va ?

/D

De verkar klantat sig lite med iMovie, ja. Storebror Final Cut Pro har inte alls samma seghet.

3.0.2 gjorde livet lite lättare, men fler förbättringar måste till.

Jag har kört 3.0.1, så jag behöver uppenbarligen uppdatera. Av er ton att döma är dock skillnaden ganska marginell? Vad sysslar Apple med nu då? iMovie är ju typ... ett av deras mest använda program. Stjärnan i deras iLife-paket.

Hoppas deras programmerare sitter och svettas över det nu.

*Update* Var i hela friden finns iMovie 3.0.2 ? Hittar bara 3.0.1 uppdateringen på Apples hemsida

[ 10. mars 2003, 11:11: Meddelandet ändrat av: Olof N ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-10 11:18

Vad finns det för skäl att uppgradera om man har ett fungerande system?

[ 10. mars 2003, 11:19: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Den fanns där på www.apple.com/imovie/

iMovie 3.0.2

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-03-10 11:19

Kör software update!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Vad finns det för skäl att uppgradera om man har ett fungerande system?

Min Classic med system 4.0 fungerar, men... ja, du fattar.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Vad finns det för skäl att uppgradera om man har ett fungerande system?

fungerar? 3.0.1 fungerar inte!

Software update det borede jag fattat

tack å tack

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Vad finns det för skäl att uppgradera om man har ett fungerande system?

iMovie 3 har trevliga funktioner som iMovie 2 inte har.

/c

Redigerade en 45 minutare i 3.0.1 under svordomar. Krashade var 10:e minut och vissa effekter funkar inte - typ att snabba upp en filmsnutt ( "haren" ), då går filmen med max hastighet. Funkar inte efter 3.0.2 uppgraderingen heller. Suck....

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: lilledanne:
Redigerade en 45 minutare i 3.0.1 under svordomar. Krashade var 10:e minut och vissa effekter funkar inte - typ att snabba upp en filmsnutt ( "haren" ), då går filmen med max hastighet. Funkar inte efter 3.0.2 uppgraderingen heller. Suck....

Jag lider med dig. Jag är mitt i produktionen av ett ascoolt filmprojekt jag och en polare har grejat med. När Powerbook 12" släpptes och man började köra 3.0.1 började problemen. Jag vill göra klart filmen!! Frusturation!!!!! Just det där med att det kraschar har jag också upplevt.

För övrigt har jag råkat ut för en hel del buggar med textfunktionen. Man lägger in en viss text till klipp A, sen lägger man in en helt annan text till klipp B, men när det renderat klart visar det sig att klipp B har fått samma text som klipp A!

THIS SUX!

[ 10. mars 2003, 15:01: Meddelandet ändrat av: Olof N ]

1
Bevaka tråden