Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har någon fått iLife än?

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-20 15:40

iLife skeppas nu står det att läsa, men har någon i Sverige fått sin eller fått leveransbesked än? Hur är det med butikerna? Demoex finns, men vi som beställde hos Apple Store väntar fortfarande. Åtminstone jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-01-20 16:00

väntar på att macforum eller SOSdata får in det i butik... kvistar hellre över & hämtar det än lägger en extra hundring i frakt & porto...

Har blivit lovad att bli uppringd av Kullander & Kullander när "mitt" ex inkommit. Än har de inte ringt... och leveransbesked var något jag slutade tro på för lääääääänge sen!

Så länge som dom jämför det med Microsoft Office och menar att det är dess motsvarighet för "resten av mitt liv" så lägger jag inte en krona på det. Marknadsavdelningen på Apple måste ha slagit sig på något hårt!

Inte för att AppleWorks är något att hänga i julgranen, men det är en produkt som produceras och säljs av Apple och som motsvarar precis det MS Office gör, det vill säga ordbehandling och kalkyl. Att då jämföra iLife med AppleWorks stora konkurrent är ju bara sååååå hål i huvudet.

Det var lite "off topic", men det finns ju inget bra livsstilsforum att ventilera sådant här i ju...;)

Borde vara "It's like Microsoft Office for everything else of your life." "The rest of your life" låter som "i resten av ditt liv", vilket kanske inte är meningen

Min beställningsstatus på Applestore är fortfarande Open.

  • Medlem
  • 2004-01-20 18:05

När mailet droppar in från MacForum knatar jag dit pronto!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-01-21 00:12

Jag har fått det och håller just på att lägga in filmer i iDVD. En förbättring jag är väldigt glad över är att verkar kunna lägga in många filmer i varje "mapp". Jag har nu 12 små filmer i en mapp, förr kunde jag lägga i max 6. Så finns det många nya fina teman också, dock inget som passade för mitt nuvarande projekt.

Jo, en till grej - man kan få olika effekter när man går från en meny till en film, eller från meny till meny. T.ex cube-effekt. Det är bara SÅ himla kul. Jag kommer inte att kunna sova i natt.

Eva, är det den Svenska versionen du fått eller är det en internationell engelsk version? Fick intrycket, när jag gjorde min beställning, att den svenska versionen blir klar först om några veckor, hoppas jag har fel...

  • Medlem
  • 2004-01-21 01:16

GB har precis som de flesta Apple-program stöd för flera språk. Om du ändrar språkinställningarna i Internationellt, loggar ut och loggar in igen blir systemet och många program på det språk du valt som förstaspråk.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-01-21 07:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gabriel Falkenberg
Eva, är det den Svenska versionen du fått eller är det en internationell engelsk version?

Ja visst, den svenska

Är det förresten någon som vet hur pass stor försämring på filmen det blir när man överstiger 1 timmes längd?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-21 08:39

Eva, har du varit uppe hela natten? :eek:

En fråga bara, beställde du från Apple Store och i så fall när?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-01-21 08:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av KalleG
Eva, har du varit uppe hela natten? :eek:

En fråga bara, beställde du från Apple Store och i så fall när?

Nej KalleG, jag har sovit, men det var svårt att slita sig från datorn.
Jag har inte fått det iLifepaket jag beställt jag heller. Fick låna en installationsskiva av en snäll kompis.

Jag önskar att jag också hade nån snäll kompis som kunde låna mig en iLifeskiva för installation. Har en DV-rulle som bara väntar på att importeras och redigeras. Vill inte börja med detta förrän senaste versionen av iMovie är installerad.

Men ok, får väl göra som de flesta, ge mig till tåls ytterligare ett tag.

Eva, inga buggar upptäckta?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2004-01-21 09:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av charger68
Eva, inga buggar upptäckta?

Nej, allt fungerar bra

Citat:

Skrevs ursprungligen av Gabriel Falkenberg
Eva, är det den Svenska versionen du fått eller är det en internationell engelsk version? Fick intrycket, när jag gjorde min beställning, att den svenska versionen blir klar först om några veckor, hoppas jag har fel...

Precis som w00t skrev så finns det nog bara en version av iLife-paketet med alla översättningar på, det är så Apple gör sina program nuförtiden.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Eva
Ja visst, den svenska

Är det förresten någon som vet hur pass stor försämring på filmen det blir när man överstiger 1 timmes längd?

Har gjort ett par filmer på över timmen. Jag kunde inte se någon som helst skillnad.

Om man filmat med en proffkamera med 3 CCD och ordentlig optik så kanske det syns en försämring.

Är inte iMovie bra mycket rappare nu?

Ja... iMovie är mycket rappare nu.

Men, tammefasiken! Det är fortfarande Open-status på beställningen. Aggh!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-21 16:31

Jag väntar på mitt recensions-ex fortfarande. Suck . . .

Hur fungerar iPhoto? För min del är det (nästan) bara iPhoto som är intressant. Är det mycket snabbare, för mitt bibliotek på snart två tusen bilder börjar bli för skrymmande för iPhoto 2 på min iMac G4 700, 512MB ram. Funderar på om det är värt att lägga ut ca 400kr på iLife...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Brunberg
Hur fungerar iPhoto? För min del är det (nästan) bara iPhoto som är intressant. Är det mycket snabbare, för mitt bibliotek på snart två tusen bilder börjar bli för skrymmande för iPhoto 2 på min iMac G4 700, 512MB ram. Funderar på om det är värt att lägga ut ca 400kr på iLife...

Jag har sett iPhoto 4 in action på en dator med över 5000 bilder och det var STOR skillnad.

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-01-21 23:41

Jag hade hoppats att få med den när jag fick min nya iBook förra veckan men där var den inte. Skall levereras med alla nya maskiner men från vilket datum. Har man möjlighet att få den i efterhand som en del i köpet av datorn? Någon som vet? För ett antal år sedan fick jag en systemskiva från Irland när det var ett nytt system som de inte hunnit få ner i kartongen men då låg där en lapp, nu låg det inget.
/c

Citat:

Skrevs ursprungligen av PapaC
Jag hade hoppats att få med den när jag fick min nya iBook förra veckan men där var den inte. Skall levereras med alla nya maskiner men från vilket datum. Har man möjlighet att få den i efterhand som en del i köpet av datorn? Någon som vet?

Läs mitt inlägg här.

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-01-21 23:54

Tackar. Den har jag missat. /c

  • Oregistrerad
  • 2004-01-22 00:40

Jag har fått min....har inte kunnat slita mig från Garage band fyfan vilket coolt program om man gillar att göra hobby musik. #&/%"%€#"@©7 så känns det i skallen nu. Runt femton timmar har jaf spenderat framför Garageband nu.....kanske skulle sova...nej bara lite till

/e

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-01-24 16:22

Äntligen...

Samma sak för mig. Den blev shipped igår... Weeeeeeeee!

Mitt paket från AppleStore gick iväg idag.
Snart ligger jag på tracks-listan

Shipped för mig också, äntligen!

  • Oregistrerad
  • 2004-01-25 17:20

6 dagar står det på macotekets hemsida!

  • Medlem
  • 2004-01-27 12:03

Så har TNT precis varit här och levererat en svensk iLife'04, beställt genom Applestore.
Tänkte att någon kanske var nyfiken...

Bevaka tråden