Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac-strul (lätta problem)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iMac DV (första modellen), och varje gång det blir strömavbrott eller om något dumhuvud drar ut sladden när den är igång så tappar datorn klocka och datum, men inte nog med det. Netscape tappar all gammal cache och cookies osv...

otroligt skumt

stänger jag bara av datorn och drar ur sladden så tappar datorn inte klockan osv...

iofs stänger jag aldrig av datorn så detta är inget stort problem, jag är bara lite fundersam på varför den uppför sig såhär...

Någon som har haft liknande problem?

  • Oregistrerad
  • 2001-07-14 11:35

Varje gång jag åker bil på E20 tänker jag: Undrar vad som händer om jag stänger av motorn mitt under körning? Lustigt nog provar jag aldrig.

Citat:

Skapades ursprungligen av: pata:
Varje gång jag åker bil på E20 tänker jag: Undrar vad som händer om jag stänger av motorn mitt under körning? Lustigt nog provar jag aldrig.

kanske borde tillägga att det aldig är jag som drar ur sladden vid drift, utan dryga föräldrar som anser att datorn borde vara avstängd när jag inte är hemma. Men det är inte det som är grejen... varför tappar den klocka och allt så fort strömmen går, det kan ju knappast bero på batteriet då den inte tappar det vid en vanlig nedstängning och om man sedan drar ur strömsladden.

Några andra spydiga förslag eller kommentarer?

  • Oregistrerad
  • 2001-07-16 17:03

Inte för jag vet, men kanske apple tillverkat imacen på ett sådant sätt att batteriet spärras när strömmen är på för att spara på bateriett och när du stänger av den så sätts batteriet igång. Det borde innebära att datorn inte sätter igång batteriet när man stänger av den utan den är berädd på det.

jadu... kanske inte så konstigt... skulle bara säga att du har ett fruktansvärt coolt efternamn =D samma som mitt och den lilla rymdvarelsen som sitter inne i huvudet på en kille i men in black!... .

1
Bevaka tråden