Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna nytt dokument i äldre version av InDesign

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-20 15:05

Hur får jag ut ett dokument ur InDesign CS på PC som jag kan öppna i InDesign 2.0 på mac?

Jag har letat överallt efter någonstans att spara ut i tidigare versioner men kan inte hitta hur man gör. ID på macen vägrar att öppna nya pc-dokument.
Mycket tacksam för snabba svar...

Det går inte. Ladda ner en tryoutversion för Mac:en om du behöver det snabbt, annars är det uppgradering som gäller.

  • Medlem
  • 2004-02-20 15:23

Arrrgh... va dåligt. Får väl montera de sidorna som pdf isf.
Tack för svaret iaf.

Det går att klippa/klistra mellan versionerna = dra från CS släpp på ID2. Men då urklippet blir en pdf så blir det lite ohanterligt. Det går nämligen inte att redigera vidare i ID2 och länkade bilder tappar sin länk. o.s.v.

Detta suger! Finns det ingen möjlighet att spara i en äldre version?

Nej, det finns det inte

Bakåtinkompatibilitet är utvecklingens moder.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 19:26

Funkar inte ens detta?

Från hjälpen:

Du kan exportera InDesign CS-dokument i InDesign Interchange-format (.inx) för kompatibilitet med InDesign 2.0. Om du vill öppna de dokumenten i version 2.0, måste du skaffa och installera plugin-programmen för skript och XML Reader. Du kan hämta dem från Adobes webbplats.

Så här sparar du ett dokument i InDesign Interchange-format:
Välj Arkiv > Exportera.
Välj InDesign Interchange vid Filformat.
Klicka på Spara.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-02-25 20:31

Saxat från: http://www.adobe.com/support/techdocs/322be.htm

As the InDesign platform has evolved and matured, gaining backwards compatibility with InDesign 2.0 proved to be extremely difficult. Originally, our goal was to provide this functionality through the InDesign Interchange format, as explained in the InDesign CS User Guide and InDesign Help. Regrettably, this was not possible for technical reasons, and this information should be disregarded. Adobe understands that this is not an ideal situation, and we are looking at ways to provide this functionality in future versions of InDesign.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-31 15:43

Kan ej öppna inx-fil

Försöker öppna en inx-fil från Indesign CS3 i CS2:an. Men det stoppar upp halvvägs och sedan stänger programmet ner sig. Vad göra? Kan det vara så att jag saknar någon
plug in???

hefo

1
Bevaka tråden