Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacTräff med Lan?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-02-25 19:58

Skulle det vara läge att planera för en större träff i Malmö/Lund?
Lan
Workshops
Föreläsningar
Tävlingar (bästa film med Imovie, Musik med GarageBand, speltävlingar m.m.)
Finns det tillräckligt med intresse och folk till detta?
Har ju Köpenhamn runt knuten också.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 22:25

det hade varit trevligt med ett maclan.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-02-27 16:50

Kanske inte finns något intresse??

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-02-27 17:15

Räcker det inte med Macpubarna?

En annan idé fast på samma tema vore faktiskt om 99mac.se höll ett litet "öppet hus" med mac datorer som vanligt folk kan prova på. Lite roligare och lärorikare än att gå till en affär som säljer macar och prova.. vi har ju faktiskt Linux events lite då och då här i söder som drar mycket folk och vore kanske dags att allmänheten fick se lite mera av Macintosh datorerna nu?

Skriver man att "den å den personen visar Garageband! Kom hit och prova själv, bränn ut ditt verk på en CDskiva och ta med hem! Eller prova på bildredigering! bli fotograferad och editera ditt eget foto!!" osv som reklam tror jag rätt många hade kommit... men kanske jag som tänker för stora tankar här.. hehe.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-02-28 14:39

Jo man kan göra detta på många olika sätt. Och det var bra förslag som Desolator kom med. Sedan är jag mer öppen för samarbete med alla Macorg, föreningar m.m.
Jag bara kollar om det finns intresse överhuvudtaget,

Jo för vissa räcker macpubar. De är trevliga.
Men det skulle vara intressant att träffa fler macanvändare med flera andra intresseområden från lite större geografiskt område.

LAN- för de som gillar att spela.
Worskshops, föreläsningar - för de som arbetar med macen eller lägger sin fritid på den.
Tävlingar - för att en del gillar utmaningar och var gränserna går.
I Malmö -för att det inte är så lång för skåningar. Sverige är ju rätt avlångt.
Under ett arrangemang - för att kanske nå ut till en bredare publik.
Kanske en pub också (för nillon, lol) vad vet jag?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2004-04-11 12:35

Finns det inget intresse i Malmö/Lund att hålla i ett litet större träff för skåningar där bla ett Lan kan ingå?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-04-11 12:41

Jodå, jag är med om det blir nått.

Gäller ju bara att nån drar igång det hela. Det brukar vara det svåraste

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-04-11 20:50

Jag har försökt, och jag har tjatat på leverantörer, men inte ett skit händer. Jag har annat för mig i mitt liv...
Det känns som 99mac-Malmö har blivit en pub-klubb?

Hehe, hej alla - beklagar min långa frånvaru från våra små möten... har börjat jobba obekvämt och har haft det knepigt med att få saker och ting att passa in på sistone!!

1
Bevaka tråden