Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicksilver

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har använt Launchbar länge nu. Det är det första program jag installerar när jag gör om datorn. Köpte programmet efter 3 timmars användande föga visste jag vad som skulle komma...
En stöddig uppstickare vid namn Quicksilver

Den är snyggare och ja kanske till och med mer innovativ.

Testa!
Den är klart schysst samt att den är gratis, sånt gillar jag.

Kan inte mer än att hålla med! Har varit länge LaunchBar-frälst, men nu har min gamla favorit hamnat i farozonen. Det ögongodis och funktionalitet som Quicksilver ger känns svårslagen. Tyvärr så verkar LaunchBar hamnat på efterkälken då utvecklingen mer eller mindre handlat om buggfixar i de senaste versionerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-09 14:57

älskar det!

Underbart litet program! Tusen tack för tipset..

/Sebastian

Har varit väldigt nöjd med Quicksilver tills idag. Uppdaterade programmet som det själv ville.
Efter det har det dragit en massa processorkraft aldrig under 20%, vad har dom hittat på??
Så nu får jag lov att köra Launchbar igen... ska bli intressant att se hur det känns.

Trist får vänta på nästa uppdatering.

Lämna gärna en buggrapport. Utvecklaren svarar snabbt när han är på plats och är mycket till mötesgående!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-23 14:17

jag gillade launchbar för att den gjorde en sak... väldigt bra. + att man inte behövde se den ö.h.t.
Quicksilver känns fel, den vill göra för mycket och den syns... irriterande.

Äh, tycker inte den syns någonting med rätt inställningar.

Älskar den, kan inte vara utan det programmet.

Syns? Vart då? Tänkte du på den lilla ikonen i menyraden man kan slå av eller? Med rätt iställningar är det helt underbart. Går snabbare att starta ett program, eller varför inte starta rätt låt, eller påbörja ett mail med Quicksilver än det skulle gå att ens öppna Finder...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-27 01:21

nja, launchbar tycker jag är nice då det är så otroligt slimmat. Ingen icon menyraden/dockan... inga extra fönster... snabbt och perfekt.
Quicksilver _ÄR_ bra men det är för mycket för mig.

Det är bara klicka ur två rutor i inställningarna så försvinner menyn och ikonen från dockan. Ställer man in att själva programmet ska aktiveras över menyraden så skymmer den inte heller så mycket (jämfört med de övriga alternativen).

Det jag stör mest på i Quicksilver är att rangordningen på hur objekt sorteras inte alls funkar lika bra som i LaunchBar. Har tagit upp det med utvecklaren som menar på att det kommer bli bättre framöver.

håller med om att launchbar mindre påträngande rent visuellt, men efter några minuters använding giller jag quicksilver, några hastighets problem har jag inte märkt av. Får se om programmet håller veckan ut eller om det blir tillbaka till launchbar

Jag är då tillbaka på Launchbar igen och jag måste nog erkänna att jag gillar det bättre, trots allt.
Det gör precis allt jag vill varken mer eller mindre.
Quicksliver ville mer känndes det som, kanske har jag inte undersökt alla inställningar så noga men varför ska jag?
LaunchBar rockar, samt att jag betalt för det.

1
Bevaka tråden