Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

varför funkar inte msn messenger

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

kan inte logga in på msn med proteus. Jag sökte här på forumet efter problemet och fann att det skulle sluta funka med tredjeparts tillverkare. så jag laddade ner 3.5 från versiontracker men jag kan fortfarande inte logga in....har inte använt messenger på ett tag men jag har ju använt det tidigare utan problem. Den säger ingenting om fel lösenord utan står bara och tuggar.... vad kan problemet vara

jag har hotmail login...och jag kan logga in på hotmail och på passport.com
sitter på en skola och det funkar för folk som sitter på pc
edit:
Jag kan logga in på msn på PC och jag har samma inställningar i messenger....måste vara ngn system intällning jag har...kör messenger på olika portar för mac o pc????
-Linus

Senast redigerat 2004-03-18 17:31

Misstänker att det kan vara ett serverproblem då jag inte heller kunde logga in i går kväll. Idag verkar det dock fungera fint.

MS filar på inställningarna hörde jag. Kommer ju snart en ny messenger med så!

har inte funkat på länge för mig....funkar inte idag heller...kolla serverstutus och allt verkar ok

  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 12:05
Ursprungligen av 509blkl:

har inte funkat på länge för mig....funkar inte idag heller...kolla serverstutus och allt verkar ok

Sitter du bakom "bredbandsrouter", brandvägg eller något sådant?

Ursprungligen av Pär:

Sitter du bakom "bredbandsrouter", brandvägg eller något sådant?

Det spelar ingen roll, jag sitter bakom en bredbandsrouter, hårdvaror brandvägg och en mjukvaror brandvägg utan några som helst problem + att jag sitter i nätverk.
Funkar fint, inga problem här

  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 12:53
Ursprungligen av Hunter78:

Det spelar ingen roll, jag sitter bakom en bredbandsrouter, hårdvaror brandvägg och en mjukvaror brandvägg utan några som helst problem + att jag sitter i nätverk.
Funkar fint, inga problem här

Jo, men det beror ju på om portarna är öppna eller inte - kan man ju ställa som man vill...
Vill man köra vidöppet så är det inga problem, men jox för privatpersonen kommer oftast inte inställt så...
Så visst spelar det roll.

(och messenger på mac verkar inte gilla att bara gå på port 80)

men jag kan väl inte bestämma vilken port som jag vill att messenger ska köra på....men jag vet inte om det är det som är problemet...det har inte funkat för mig sen jag bytte från imacen till pismon.....det funkade alltså inte hemma innan heller och då funkade det på de andra macarna... måste vara nåt jag gjort på datorn....

  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 13:58
Ursprungligen av 509blkl:

men jag kan väl inte bestämma vilken port som jag vill att messenger ska köra på....men jag vet inte om det är det som är problemet...det har inte funkat för mig sen jag bytte från imacen till pismon.....det funkade alltså inte hemma innan heller och då funkade det på de andra macarna... måste vara nåt jag gjort på datorn....

Har du öppnat för messenger i interna brandväggen?
Minns inte portnumren, men det finns listat i "add new..." (systeminst -> fildelning ->...)

  • Oregistrerad
  • 2004-03-19 19:33
Ursprungligen av Hunter78:

Det spelar ingen roll, jag sitter bakom en bredbandsrouter, hårdvaror brandvägg och en mjukvaror brandvägg utan några som helst problem + att jag sitter i nätverk.
Funkar fint, inga problem här

Varför sitter du bakom en router, hårdvarubrandvägg och mjukvaru brandvägg , det är kaka på kaka och ger dig inga somhelst extra skydd,,, Räcker med hårdvarubrandväggen..

jag har stängt av den interna brandväggen....

funkar msn i t ex proteus för någon???
vilka portar kan jag tänkas byta till????
börjar bli riktigt frustrerad....

Ursprungligen av 509blkl:

funkar msn i t ex proteus för någon???

Funkar som det ska hos mig. Har du testat senaste versionen (3.0.6) som har MSN-fixar i sig?

tack för all hjälp men tyvärr verkar det inte fungera....testat 3.5.1 och raderat tidigare msn prefs. testat proteus 3.06 men inget verkar funka....riktigt frustrerande nu när man e utomlands...i proteus kan man ju välja vilken port det skall gå på....nån rekomendation... där har jag messenger.hotmail.com på port 1863

Hämta rätt version från Microsoft, inte 3.5 utan 3.5.1 så är broblemet ur världen. Har haft samma problem då 3.5 följde med officepaktet - inträffade nog redan i slutet av Jaguar, bytet löste allt:

Svensk version:

http://download.microsoft.com/download/4/F/0/4F0432A1-8460-42EF-A667-BD406FC7A843/macmsgs.bin

På MS sidor skriver man inte att det är annat än 3.5 som dom har men vid nedladdningen så ser man 351.

http://www.microsoft.com/mac/downloads.aspx?pid=download&location=/mac/DOWNLOAD/MISC/msn_messenger3.xml&secid=35&ssid=2&flgnosysreq=True

Hmm... utomlands... funkade det i Sverige innan du reste... har för mig att en del domäner inte tillåter MSN sedan ca: ett halvår tillbaka. Jag kan ha fel men stoppade inte AOL möjligheter att använda MSN till fördel för deras egen motsvarande applikation - fråga stället du är uppkopplad till om det verkligen ska fungera eller om det är de som är ansvariga för att du inte kommer ut.

1
Bevaka tråden