Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Internet hos SAS

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu när det skall bli möjligt att flyga och surfa med SAS och Lufhansa så undrar man ju hur det fungerar med tillgång på ström. Måste man ha med sig tre PB baterier för en NY flygning, eller finns det ström att tillgå? Hoppas det är någon som har njutit av en flygning mellan Köpenhamn och NY, och som kan berätta om det finns ström i ekonomi klass. Att det finns i first och buisness class vet jag, men inte hur det ser ut ekonomi.
Hoppas jag kan njuta av 20 Mbit internet på min NY resa till sommaren.
För mer info om internet hos Star Allinace se HÄR...

Nu när Björnström har postat ett artikel om internet hos SAS så kanske någon kan svara på min fråga om det finns strömuttag i ekonomi klass?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-13 19:45

SAS har strömuttag i Ekonomi+, men jag tror att det fortfarande saknas i vanlig Ekonomi.

Glömde säga att jag sitter i vanlig Ekonomi-klass till Vegas.. Tur man gillar böcker.

Vad är Ekonomi+?
Vart bokar man ekonomi+?
Med mina Eurobonus poäng så kan jag välja First, Buisness eller economy class.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-13 20:18

Det vet jag inte. Jag har aldrig provat boka det.

Däremot så har jag använt poäng på plats för att uppgradera till Ekonomi+ och det har oftast gått bra när det funnits lediga platser.

Nu hittade jag svaret. SAS
Kent det stämde det som du sa att det bara finns i ekonomi extra och uppåt. Ska ringa SAS imorgon och fråga hur många extra eurobonus poäng som det kommer att kosta.
Tack för hjälpen.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-13 20:25

Np, Var ska du flyga?

Ska flyga till New York i slutet av sommaren och köpa mig en ny PB och Cinema display. Man får väll ta flickvännen på någon skön club också.

Tror economy+ är till för personer som en kille som har skrivbort på samma vånging som vårt kontor ligger. Han arbetar för en amerikansk firma, och de får inte längre köpa Businessclass... Men SAS har economy'+ (tror jag det är) som i princip är business men det står economy på biljetten... Allt blir frid och fröjd med hans economiavdelning

Det skiljer väl rätt mycket i pris mellan Economy+ och Business Class? I alla fall på atlantflygningarna.

Då är det kanske en annan klass han brukar ta - som jag förstått det tar han en klass som in princip är likvärdig med business, i princip kostar lika mkt men som det står economy på biljetten... Bara SAS har denna, varvid han vägrar flyga nåt annat

Ekonomi+ och Business Class är långt ifrån samma sak. Kolla in SAS hemsida.
Kommer att åka ekonomi class till sommaren. Jag kommer att ha två batterier och det klarar jag mig en bit på. Går säkert att få ladda den om man verkligen frågar snällt.
Ursäkta mig varckra flygvärdinna möt mig på ...............

Att nån gång i livet åka Business Class borde finnas på allas att-göra-lista. Kommer man dessutom kunna surfa inom snar framtid så blir det säkert ännu roligare för den redan så lycklige resenären.

Med ett brutet ben och nyckelben så var det inga problem att få åka First Class, men tyvärr så kunde jag inte njuta fullt ut av upplevelsen. Har inte åkt skidor sedan dess. (3 år) Kanske till vintern, men det säger jag varje år.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-16 01:12

Som Mats säger så är det grymt stor skillnad på Ekonomi+ och Biz, men Ekonomi+ är klart värt dom 10.000 eurobonuspoängen som behövs för att uppgradera..

1
Bevaka tråden