Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skydd för idéer

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-04-04 16:30
Ursprungligen av Taz_1999:

För en intressant inblick i hur det gick till när vårt svenska universalgeni Håkan Lans kläckte lysande idéer och sökte patent och sedan samarbeten med stora företag om licensavtal mm, så läs gärna boken (som gick på bokrean nyss) som heter "Ett svenskt geni" av David Lagercrantz.

Läste den när den kom ut och den är mycket bra. Rekommenderas starkt!

Ursprungligen av Taz_1999:

Gillade sista frågan och Håkan Lans svar speciellt mycket

Patent är bra tycker jag. För mig har det gett en hel del att bara skriva ihop det. Man fick sätta sig ner och kolla igenom lite vad andra har suttit å grubblat på och jämföra med sina egna tankebanor, mycket nyttigt, för mig iallafall.
Och så kan det ju i vissa fall vara bra i marknadföringssyfte, fast det beror såklart helt på vilken kundgrupp man vänder sig till.

Jag kommer lämna in mitt ansökan om patentering för att först och främst se hur det fungerar med sånt, och jag kommer bara betaa för ett svenskt om det går igenom. Men enligt AWA som har renskrivit åt mig så verkar det vara fullt möjligt. Men de har nog inte satt sig in i alla relaterade patent misstänker jag, betalade inte dom för riktigt så många timmar.
Fasligt språk det där föresten, funderar att gå en kurs så man kan pula ihop patentansökningarna helt på egen hand i framtiden. Nån som har koll på om man kan greppa det på en 5poängare, eller krävs det år?

Bevaka tråden