Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstig mapp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kiruna
  • 2004-04-08 02:44

Efter att ha varit uppkopplad ett tag upptäckte jag en mapp som jag aldrig tidigare sett. Första tanken är att någon hade tagit sig in i systemet och placerat den där tillsammans med något slags spionprogram. I mappen som heter resources hittade jag två rtf-filer med information om spelet Nethack. Visserligen så har jag installerat Nethack via Fink men det var ett bra tag sedan och den här mappen dök upp idag. Jag har den inbyggda brandväggen igång men har tyvärr inget antivirus program så jag kan inte på det sättet ta reda på vad det är för något. Vad ska man tro?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-08 08:36

Eftersom RTF är textformat och innehållet är information om nethack (borde vara information för med tanke på mappen) så låter det ju som om de legat där länge...
Är du proppsäker på att det dök upp igår, eller var det bara så att du inte sett det förrs igår?

[Vilken "resources"-mapp?]

  • Medlem
  • Kiruna
  • 2004-04-09 00:47

Jag vet att RTF är ett textformat och ja jag är säker på att den inte varit där förut. Senaste ändringen i mappen var för ett par dagar sedan och jag har inte rört den själv.

Kollade filerna med ClamAV online och enligt den så är filerna okej. Men jag är ändå lite orolig

Edit:

Citat:

[Vilken "resources"-mapp?]

Vet inte. Den är på första nivån, eller hur man nu ska säga, d v s /resources.

Senast redigerat 2004-04-09 00:57
  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-04-09 01:08
Ursprungligen av Onken:

Vet inte. Den är på första nivån, eller hur man nu ska säga, d v s /resources.

Den ligger i rooten på bootdisken

1
Bevaka tråden