Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quark, kraftigt varierande prissättning US - EU

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi funderar på att uppgradera två äldre Quark-licenser, så jag började kolla upp Quarks priser för QuarkXPress 5.0, och upptäckte samtidigt att priserna varierar kraftigt mellan QuarkStore Europe och QuarkStore North America.

Visserligen är det inte exakt samma versioner jag jämfört nedan (US English vs. International English), men att priset i Europa skulle vara nästan det dubbla jämfört med priset på liknande version i USA hade jag aldrig trott.

Nu har jag inte hört än vad Quark själva säger om detta, men skall ta o slänga iväg ett mail till dem.

Samtliga priser nedan exkl. moms resp. taxes.

Följande priser gäller vid beställning från QuarkStore Europe (Sweden):

QuarkXPress™ 5.0 (International English)
€1,597.00 = ca 14750 SKR

QuarkXPress™ 5.0 (International English) Upgrade From version 4.x
€518.00 = ca 4780 SKR

Följande priser gäller vid beställning från QuarkStore North America:

QuarkXPress™ 5.0 (U.S. English)
$899.00 = ca 7750 SKR

QuarkXPress™ 5.0 (U.S. English) Upgrade From version 4.x
$279.00 = ca 2400 SKR

Att Quark har hög prissättning är en sak, men denna prisskillnad mellan US och EU känns arrogant mot Quarks kunder i Europa!

[ 25. Januari 2003, 03:10: Meddelandet ändrat av: Petter M ]

Så här har det sett ut länge, även om det just nu verkar vara större skillnader än någonsin förut.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Anders Täpp:
Så här har det sett ut länge, även om det just nu verkar vara större skillnader än någonsin förut.

Jo att det varit skillnader har man ju hört om, man att det skulle vara så här mycket!?
Jaja, vi får väl försöka pruta. Skadar inte att försöka i alla fall

  • Oregistrerad
  • 2003-01-25 21:56

Quark brukar ge följande svar.

• Lokaliseringskostanderna är större för europa.

• Supportkostanderna är större för de europeiska användarna.

Jag köper det inte. Förr med dongeln så gav det ju mer bekymmer och då självklart en högre supportkostnad.

1
Bevaka tråden