Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sundsvall eller 99mac Mitt?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2004-04-26 10:51

Borde inte det här forumet heta "99mac Mitt" istället för "Sundsvall"?

Det nuvarande namnet ger ett lite felaktigt intryck, om det nu även ska inkludera oss här i Dalarna. I beskrivningen står det: Mittdistriktet består av Borlänge, Falun, Sundsvall och Östersund med omnejd.

Lite lustigt att Falun/Borlänge tillhör "Sundsvallsdistriktet", btw. Det är bara hälften så långt till Sthlm.

Klart det borde heta 99mac mitt.
Vi är ju ändå hela mellansverige. Inom det området finns väl ändå Falun?

Mitt 99mac borde den kunna heta åka också.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-04-27 10:44

Användargruppen som man kan gå med i (Inställningar->Användargrupper) heter ju 99mac Mitt.

Sen om Dalarna ska tillhöra samma område som Örebro (15 mil) och Uppsala (18 mil), d.v.s. Stockholm (22 mil), eller om det ska till höra Sundsvall (40 mil) är ju en annan fråga. Jag känner mig väldigt lite som en 08, men ska jag åka på ett event så blir det Sthlm. Sundsvall håller inte tyvärr.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-29 00:24

Hade en lite ide om att det skulle vara MITTi bara för att vi är mitt i....
Då får man med såväl bredden som höjden på regionen...

Jag tillhör gärna region mitt om den kallas för just det. Jag känner ingen större tillhörighet till Sundsvall liksom.

Ja! Mitt är en stor region, det handlar inte var man åker eller inte.
Mitt är från kust till norge och ett antal mil i höjd.
Då råkar Falun finnas däri.

Sedan om du åker till Sthlm för events så fine.

Hmm det låter surare än jag är.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-29 17:19

Man kan ju se det ur ett kroppsligt perspektiv där Umeå får vara huvudet, Sundsvall lungor och hjärta, Stockholms blir magen, Småland benen och Skåne för fötterna.
Känns lite miljövänligt dom dagar man bara vill begrava PC eländet på jobbet... ;-
Så när byter vi namn?

1
Bevaka tråden