Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FireWire i sopkorgen?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Måste fråga en sak som jag inte fattar.

Kopplade upp min PB G4 via firewire (uppstart T) till min stationära dator. Jag skulle sedan slänga ca 20GB från hårddisken så jag drog det till soppkorgen men tömde den aldrig. När jag sedan kopplat ur PB och startat om den såg jag att hårddisken fortfarande var full men jag hittade inte mappen som jag slängt varken där den låg eller i sopkorgen på PB:n.

Först efter att jag kopplat in den igen på den stationära i FireWire T läge så såg jag mappen i sopkorgen på den stationära och kunde slänga den och frigöra hårddisk.

Skall det vara så här? Om jag hade glömt att slänga och t ex åkt iväg hade jag då kunnat bli av med datan från hårddisken på PB:n utan att koppla upp den till den stationära igen?

Hoppas jag kunde förklara så ni fattade vad som hände!!

  • Oregistrerad
  • 2004-04-27 15:07

jag tror jag fattar vad du menar. en polare lånade min ipod och använde den som hårddisk för att ominstallera sin dator. När han lagt tillbaka alla sina grejer tömde han min ipod i sin papperskorg utan att tömma den. När jag sen kopplade in min ipod på min dator var den fylld till bristningsgränsen men där fanns inget på den! Tömde då MIN papperskorg och då blev det fullt utrymme igen på ipoden.

mycket konstigt......

1
Bevaka tråden