Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man bästa kvalité ut på skrivaren?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag kalibrerat en Lacie för bättre resultat, jag vill få med mig bästa möjliga resultat ut på skrivaren... finns det någon att göra förutom den kalibrering som skrivaren gör? Jag funderar på en skrivare run 4000, så gärna ett par bra tips om en modell också..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-03 13:07

Vet inte vad du är ute efter för typ av skrivare,, A4 /A3...
Men det kan kanske vara värt att kolla upp PROFILER.NU för att få hjälp med skrivar profiler..

  • Medlem
  • 2004-05-03 16:22
Ursprungligen av Fredric:

Men det kan kanske vara värt att kolla upp PROFILER.NU för att få hjälp med skrivar profiler..

Blir det bra?

Ursprungligen av Fredric:

Vet inte vad du är ute efter för typ av skrivare,, A4 /A3...
Men det kan kanske vara värt att kolla upp PROFILER.NU för att få hjälp med skrivar profiler..

Jag hade tänkt mig A4...

Köp bra papper! Det blir otroligt mycket bättre utskrifter om man satsar några spänn extra på juste papper.
Men det är inte så lätt att hitta rätt. Jag gillar Epson Archival Matte Paper Heavyweight (192g). Bra färg, ingen grön ton (som det ätt blir med billigare papper). Matto har visst något som heter CIP eller KIP som också ska vara rätt bra. Billigare än epsonpapper och lite tunnare (120g). Man får nog leta sig fram till ett papper som funkar bra med sin skrivare.

J.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-05-03 14:33

Välj det papper du vill skriva ut på. Profilera skrivaren därefter med en fotospectrometer. Finns flera att köpa. Från svindyra Binuscan, Gretag till billigare Spyder kitet. http://www.colorcal.com/profis/profis_view.jsp?id=242
Nu får du ett kvitto på hur just din skrivare uppträder med ett sorts papper.
Att förvänta sig 100% resultat är för mycket, men den profil som du har skapat stämmer bättre än fabriksprofilerna.
mvh

1
Bevaka tråden