Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddaren indikerar "grönt" utan att batteriet är laddat

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en ny 12" PB. Laddaren indikerar grönt efter bara en LITEN stunds laddning, även om batteriet är långt ifrån fulladdat. Laddaren fortsätter att ladda men visar "fel" färg... irriterande att inte kunna se om batteriet är laddat eller ej. Nu måste jag ju lyfta på locket och kolla om den är "klar".
Jag har provat med en annan laddare och ett annat batteri, samma sak... Jag har även uppdaterat till 10.3.3

Någon annan som råkat ut för samma sak??

  • Oregistrerad
  • 2004-05-07 10:41

Garantiåtgärd. Vänd dig till närmaste serviceställe.

Apple är kontaktad.... men allt tar ju sån tid så jag ville veta om nån vet vad som skall göras. Dessutom har jag cirka 1,5 timmes bilfärd till närmsta serviceställe.

Tar batteriet skada av detta??? elller laddar laddaren som den ska men "bara" indikerar fel??

  • Oregistrerad
  • 2004-05-07 19:49
Ursprungligen av becker:

elller laddar laddaren som den ska men "bara" indikerar fel??

Om batteriet laddas borde du kunna se, välj att visa tid eller procent i menyraden.

Första gången jag laddade trodde jag något var fel på datorn, nästan inte använd visade den på trettio minuter bara! Fast det var ju den återstående tiden till full laddning ...

Sverker

Symbolen i menyraden visar troligtvis riktigt, men det är den lilla "lampan" i ändan av laddarens kontakt som visar fel. Den indikerar grönt efter bara en eller ett par minuters laddning... inte orange vilket den borde ända tills batteriet är helt laddat. Laddaren fortsätter dock att ladda batteriet även fast den indikerar grönt. Så allt tycks ju funka som det ska så när som på färgen på "lampan", men ack så irriterande på en ny maskin... :(((

1
Bevaka tråden