Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PureFTPd

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-05-07 12:48

Har problem med pureftpd. Problemet är att programet vägrar göra nya mappar för varje user man skapar.
De fungerade förut, men sen när jag komtillbax idag så vägrar den bara skapa mappar. Har ikryssat allt som behövs för att den ska göra nya mappar för varje user, men icke.

Nån som känner igen detta problem?

Det är samma här...jag installerade PureFTPd för en vecka sedan och den har inte skapat en enda mapp.Jag har helt enkelt skapat dem själv.Jag unbdrar om det är därför som ingen kan logga in på dem.
Har du lyckats skapa konton med individuell inloggning?

Fredrik

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-05-07 17:09
Ursprungligen av fredrikC:

Det är samma här...jag installerade PureFTPd för en vecka sedan och den har inte skapat en enda mapp.Jag har helt enkelt skapat dem själv.Jag unbdrar om det är därför som ingen kan logga in på dem.
Har du lyckats skapa konton med individuell inloggning?

Fredrik

Jag fick till det tillslut. Kollade i console och där visade det sej att det var en mapp som den inte kunde hitta, /var/blahblah/pureftpd/ nånting

ändrade rättigheterna på den mappen och sen efter att användare loggade in så skapades mapparna.

kolla i console om de är någe som spökar, kanske kan hjälpa.

Tyvvärr hittar jag inget i konsollen.Om jag skapar en ny användare öppnas en dialogruta som tycks syfta till att jag skall ange var användarens directory är.

Hur var det..sa du att du lyckats skapa individuella konton åt andra somde kan logga in på.Använder du Panther?

Jaha...nu verkar det som att någon ändå kom in.Kan bero på att jag bockade i

Force active mode ( workaround for FTP server behind broken NAT gateway)

?

Men OS9 maskinen i rummet bredvid kommer fortfarande inte in

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-05-08 01:50

Jo, kör med virtuella konton som funkar kanon nu. och jag kör panther.

När du ansluter med os9dattan kör du med den interna ipen eller den externa?

Jag kör faktiskt inte med IP:n alls.Jag använder DynDns,vilket medger att jag skriver

ftp:// nånting.nånting.nånting

Det funkar nu för 2 pc-polare ute i bredbandsbolagets nätverk.Men inte för min fru i rummet bredvid
:-0

Jo förresten....nu när det verkar ha börjat rulla:har du kommit på något sätt att dela ut samma folder till flera användare trots individuella login? Som det är nu lägger jag kopior av samma filer i alla mappar......
Det finns info i FAQ på

www.pureftpd.org/FAQ

Men dessa kommandon funkar inte i terminalen.Jag är för dålig på Unix...

1
Bevaka tråden