Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att ställa in Firewall i 10.3 Server

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-06-27 17:08

Jag har satt upp en G3:a som agerar gateway med 10.3 server med inbyggda NAT och Firewall. Vanlig surfning och och mailande fungerar. Det jag undrar är dels hur jag ska kunna öppna portar för att kunna använda iChat, ICQ etc, samt vad jag ska göra för att kunna styra anslutningar till det yttre ip:et på t.ex. port 4000 till webbservern med med internt ip i 10.0.0.0 serien.

Skulle vara ytterst tacksam om någon kunde ge en beskrivning på hur man ställer in detta under Server Admin.

Senast redigerat 2004-06-27 17:51
  • Medlem
  • 2004-06-27 21:56

Ingen som har en susning om vad jag gjort för fel?

Jag kommer i alla fall åt mitt externa ip inifrån om jag startar apache på G3 routern vilket kanske är nogorlunda lovande. Frågan är bara hur jag gör för att kunna forwarda de andra portarna till webbservern så jag når dem genom att skriva in det yttre ipnummret???

  • Medlem
  • 2004-06-27 23:48

Nu gjorde jag så här för att få övriga program, ICQ, AIM, etc att fungera. Frågan är om man istället ska bara öppna de portar till de program man använder istället? Vad är bäst?

Bild

1
Bevaka tråden