Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • 2012-07-21 15:26
Ursprungligen av kenjon:

Jag trodde det var hemma...

Snart så, dom ska bara gräva ner en 10kV-lina till min lägenhet

Tror den bilden finns länkad tidigare i tråden, det är inte första gången den är uppe.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-24 08:45

Suveränt, stort tack

Inte så lätt att leta igenom en 300 sidor lång tråd

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-24 12:07
Ursprungligen av zinned:

Suveränt, stort tack

Inte så lätt att leta igenom en 300 sidor lång tråd

Det är jag som gjort bakgrundsbilden, kan spara ut den i rätt format om 1920x1080 inte passar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-07-24 12:13
Ursprungligen av bERNA.:

Det är jag som gjort bakgrundsbilden, kan spara ut den i rätt format om 1920x1080 inte passar.

Mycket fin bild, ordentligt med cred till dig!

Om du har tid och lust så får du gärna göra ett par med annan bakgrundsfärg. Denna vit/beiga, eller kanske off white, kan lätt bli påfrestande för ögonen efter ett tag

Om du har tid och lust, alltså.

  • Avstängd
  • 2012-07-24 16:04
Ursprungligen av stile:

Låg tidigare i tråden
Bilden.

Snyggt
Både med länken och åt bERNA so gjort den.

Ursprungligen av zinned:

Mycket fin bild, ordentligt med cred till dig!

Om du har tid och lust så får du gärna göra ett par med annan bakgrundsfärg. Denna vit/beiga, eller kanske off white, kan lätt bli påfrestande för ögonen efter ett tag

Håller med...
Att ändra det vita är enkelt i ett bildbehandlings-program.

Jag skulle vilja ha den i 2560x1600 om det går

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-07-24 12:34
Ursprungligen av bERNA.:

Det är jag som gjort bakgrundsbilden, kan spara ut den i rätt format om 1920x1080 inte passar.

Snyggt

Ny lya, utökad kontorsyta

Som det ser ut i dagsläget efter lite ommöbleringar.

Min MacBook Pro hörna

Här kommer min nya MacBook Pro hörna (dock ej ny mac).
Vad tycks ?

Mysigt!

  • Medlem
  • 2012-09-19 00:16

Det verkar ligga något snusk till vänster om din iPhone. Ta en trasa och torka bort det.

Ursprungligen av Hunter78:

Här kommer min nya MacBook Pro hörna (dock ej ny mac).
Vad tycks ?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-29 13:18

Min fars gamla IKEA-skrivbord (sent 80tal?), med en extra hylla för NAS och kablage.

Som ni ser saknar jag en för årstiden nödvändig utrustning - en lampa. Har svårt att få plats med en 'vanlig' skrivbordslampa, tror jag behöver någon annan lösning. Kanske ett par spottar uppe på Billybokhyllan riktade upp i taket?

Notera fotstödet, helt klart bland det bästa med min arbetsplats.

Senast redigerat 2012-11-11 20:39
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2012-10-29 14:57

Vad är det för skärm du har?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-10-30 11:06

Jag hade satt dit en lampa från varje sida, en sådan IKEA "teleskopisk" som man kan dra ut till ca 30-40 cm höjd, och detta är den billigaste lösningen. Dessa lampor tar upp plats på skrivbordet...
En annan är att fästa till bordskanten någon av de lite dyrare skrivbordslampor som går att vinkla på olika sätt.
Ur ergonomisynpunkt och om du är högerhänt så kan det vara bra att ljuset faller in från vänster - så slipper du skuggan över handen när du (mot förmodan) skriver med en vanlig penna (hemska tanken) på papper

OM jag vore du så hade jag fäst en eller två skrivbordslampor vid skrivbordsskivan längst ut mot väggen bakom - en på varje kant och vinklat senare som det passar bäst resten av "upplägget" på skrivbordet. Du sparar plats och kan med rätt vinkel på lampan få en behagligt belyst yta.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-30 16:17
Ursprungligen av homesick:

Jag hade satt dit en lampa från varje sida, en sådan IKEA "teleskopisk" som man kan dra ut till ca 30-40 c…

Tack, ska kolla på IKEA, tex 'Husvik' som du syftar på? Men jag tror det är nåt annat jag söker...

Teodor: Det är en Samsung 225BW som jag tagit isär och monterat på högkant. Sjukt dåliga färger. Har profilerat och hållt på, men den fixar inte att visa vitt ordentligt till att börja med.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2012-10-30 17:31

Arbetslampor - IKEA
Här ser man alla arbetslampor men det finns ju fler såklart, vill bara dela med mig att lampan som heter JANSJÖ kastar en väldigt smal ljusstråle och "når" inte riktigt om man har den långt uppifrån..

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-11-04 19:35

Som det ser ut för det mesta i hemmet.

Ursprungligen av joakimo:

Som det ser ut för det mesta i hemmet.

[ATTACH="CONFIG"]36193[/ATTACH]

Snygg musmatta!

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2012-11-11 12:06

Min arbetsyta. Notera framförallt det otroligt höga kvaliteten på bildupplösningen.

  • Medlem
  • 2012-11-11 17:05

Jag gillar den här tråden skarpt. Den är som en ren tidsmaskin vad det gäller hårdvaran. Gött att kunna drömma sig tillbaka ibland.

Ursprungligen av Dalle:

Jag gillar den här tråden skarpt. Den är som en ren tidsmaskin vad det gäller hårdvaran. Gött att kunna drömma sig tillbaka ibland.

Både tur och synd att det inte är ens eget skrivbord med "tillbehör" som porträtteras hela tiden

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-11-12 15:51

Inte mycket att visa upp, men men!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-11-15 10:38
Ursprungligen av Adzam 1:

[ATTACH="CONFIG"]36387[/ATTACH]

Inte mycket att visa upp, men men!

Nej det var inte mycket till blomma att visa upp. Men vilken clean och inspirerande arbetsplats!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-11-15 15:12
Ursprungligen av reboot81:

Nej det var inte mycket till blomma att visa upp. Men vilken clean och inspirerande arbetsplats!

Haha nä det kan jag hålla med om, den är väldigt trött. Det ser dock ut som att den snart kommer att blomma om.

Inte mycket till världen men det funkar

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-12-27 10:54

Vad går sladden på väggen till?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-26 19:08

Före:

Efter:

Dessvärre kan jag inte ha kvar tavlan där då iMacen käkar upp den haha. Bilderna är helt random som ni ser ligger musen och tangentbordet inte på "plats". I dont give a rat's ass

Ursprungligen av crayzee:

...

Dessvärre kan jag inte ha kvar tavlan där då iMacen käkar upp den haha. Bilderna är helt random som ni ser ligger musen och tangentbordet inte på "plats". I dont give a rat's ass

Vad är det för blålysande ring som ligger bakom iPhone-dockan?

Bevaka tråden