Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta en bild av ditt skrivbord

Tråden skapades och har fått 3113 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-01 14:21

jo jag vet att det finns sånna, men det är ju för jävla fult, då lever jag hellre med min sladd För övrigt är det inte numpaden som är det stora problemet. Utan det är dom minimala piltangenter på det trådlösa. Använder mina piltangenter hela tiden.

Ursprungligen av barbapappa_86:
Ursprungligen av bERNA.:

jo jag vet att det finns sånna, men det är ju för jävla fult, då lever jag hellre med min sladd För övrigt är det inte numpaden som är det stora problemet. Utan det är dom minimala piltangenter på det trådlösa. Använder mina piltangenter hela tiden.

Ett hål i bordet för att dra sladden? Lite extremt kanske men det fungerar

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2012-03-01 17:20

Här är då mitt skrivbord

Ursprungligen av rowi:

Här är då mitt skrivbord

Vad är det för musmatta?

Ursprungligen av illerG:

Vad är det för musmatta?

Torde vara en sån här, Just Mobile Xtand - Stand for iPhone / iPod touch / MacBook

Vad är det för skärmsläckare på din MacBook Pro?

Ursprungligen av Silent Knight:

Vad är det för skärmsläckare på din MacBook Pro?

Skulle gissa på denna:

9031 › Goodies

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2012-03-02 18:59
Ursprungligen av barbapappa_86:

Skulle gissa på denna:

9031 › Goodies

Ursprungligen av Anders Löfström:

Ni har så rätt så båda två

Dyr musmatta, men kändes dumt att inte gå hela vägen..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-10 21:01
Ursprungligen av surftimmi:

1920x1080 vore fin fint!

Där har du den utsparad i 1920x1080!

1920x1080.png

Jag tänker på våldtäkt av kvinna när jag ser denna skylt. Scarry shit. Och jag är verkligen inte känd för att vara politiskt korrekt. Tro mig.

Ursprungligen av bERNA.:

Där har du den utsparad i 1920x1080!

1920x1080.png

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag tänker på våldtäkt av kvinna när jag ser denna skylt. Scarry shit. Och jag är verkligen inte känd för att vara politiskt korrekt. Tro mig.

Jag tänker på Reservoir Dogs

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag tänker på våldtäkt av kvinna när jag ser denna skylt. Scarry shit. Och jag är verkligen inte känd för att vara politiskt korrekt. Tro mig.

verkligen skum association

Nejdå, inte alls. "No, please, no" är en kvinna som inte vill ligga. "When they say no it's a yes", etc, etc. Detta är en populärkulturell arketyp - jag tror inte det är någon tvekan om vad skylten betyder för en anglosax. Hur associerar du? Vem är det som säger "No, please, no" (observera "please") - och sedan får munnen förtejpad så att den personen bara kan säga "Hmpf"?
Detta är en skämtskylt - ungefär som att dra en påse över deras huvuden om dom är fula. Fast det handlar om våldtäkt. Ser du inte det?
Jag lägger inga moraliska värderingar - det är handling som räknas i min värld. Jag vill bara kolla upp om folk hajar våra västkulturella koder och referenser. Det är spännande. Finns många exempel när t.ex. föräldrar nynnar med i en nyare pop/rock/rap-låt och inte fattar att dom sjunger om t.ex. rån, våldtäkt, mariujana, etc.

Om jag är ute och cyklar i detta fall - att jag ser spöken - så vill jag att någon förklarar vad skylten betyder - vad den säger. Vill ju inte gå omkring och vara en idiot...liksom...

Skulle vara intressant om en eller ett par engelsmän, austrailiensare, amerikaner kunde uttala sig. Har vi några sådana här?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

verkligen skum association

Ursprungligen av Zimmerman:

Nejdå, inte alls. "No, please, no" är en kvinna som inte vill ligga. "When they say no it's a yes", etc, etc. Detta är en populärkulturell arketyp - jag tror inte det är någon tvekan om vad skylten betyder för en anglosax. Hur associerar du? Vem är det som säger "No, please, no" (observera "please") - och sedan får munnen förtejpad så att den personen bara kan säga "Hmpf"?
Detta är en skämtskylt - ungefär som att dra en påse över deras huvuden om dom är fula. Fast det handlar om våldtäkt. Ser du inte det?
Jag lägger inga moraliska värderingar - det är handling som räknas i min värld. Jag vill bara kolla upp om folk hajar våra västkulturella koder och referenser. Det är spännande. Finns många exempel när t.ex. föräldrar nynnar med i en nyare pop/rock/rap-låt och inte fattar att dom sjunger om t.ex. rån, våldtäkt, mariujana, etc.

Om jag är ute och cyklar i detta fall - att jag ser spöken - så vill jag att någon förklarar vad skylten betyder - vad den säger. Vill ju inte gå omkring och vara en idiot...liksom...

Skulle vara intressant om en eller ett par engelsmän, austrailiensare, amerikaner kunde uttala sig. Har vi några sådana här?

Du behöver inte förklara, jag bryr mig inte iaf...

Själv tycker jag den är lite komisk o såg framför mig en argumentation inom nåt konstnärligt yrke där person1 får sin vilja fram genom att tysta person2...något du inte behöver bry dig om heller...

Detta är ett internetforum, medborgare. Här bryr man sig om allt - viktigt, trivialt, trams, djupt. Välkommen till internet :-D.
Att du bryr dig om vad jag inte ska bry mig om är en del i detta - jag skulle dock aldrig ha mage att tala om för andra vad dom ska bry sig om och inte bry sig om - om det inte var privata grejer så klart. Ditt "bryande" är betydligt tyngre/flagrantare/starkare/opassande än mitt när jag bryr mig om skylten.

Lägg in t.ex. ett rasistiskt skämt och du kommer att se att jag bryr mig igen :-D. Igen och igen och igen....slutar aldrig att bry mig...ingen ände liksom...det är min goda uppfostran som spökar...can't help it.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Du behöver inte förklara, jag bryr mig inte iaf...

Själv tycker jag den är lite komisk o såg framför mig en argumentation inom nåt konstnärligt yrke där person1 får sin vilja fram genom att tysta person2...något du inte behöver bry dig om heller...

Ursprungligen av Zimmerman:

[...] Finns många exempel när t.ex. föräldrar nynnar med i en nyare pop/rock/rap-låt och inte fattar att dom sjunger om t.ex. rån, våldtäkt, mariujana, etc. [...]

Antar att du tänker på den här klassikern. (Kunde inte låta bli).

Mycket moral och lite skrivbord, nu va. Som det gamla djungelordspråket lyder.

Skrivbord och loftsäng byggd av delar från fyndhörnan på IKEA.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-03-17 16:06
Ursprungligen av Per Fogelberg:

Skrivbord och loftsäng byggd av delar från fyndhörnan på IKEA.

Imponerande! Snyggt

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-03-17 16:16
Ursprungligen av Per Fogelberg:

Skrivbord och loftsäng byggd av delar från fyndhörnan på IKEA.

Snyggt! Får man fråga vart du har fått tag på stolen du har? Letat efter lite sådana nämligen.

Ursprungligen av Drakfot:

Snyggt! Får man fråga vart du har fått tag på stolen du har? Letat efter lite sådana nämligen.

Stolen kommer från Stokke. Vet inte var den är köpt.

Ursprungligen av Per Fogelberg:

Skrivbord och loftsäng byggd av delar från fyndhörnan på IKEA.

En nyfiken fråga, hur håller du hela rasket uppe?

Ursprungligen av barbapappa_86:

En nyfiken fråga, hur håller du hela rasket uppe?

Den hänger i taket i ett betongankare. Jag har bytt ut skruven mot en gängstång och mutter. Gängstången sitter i ett vitt plaströr. Sedan sitter gängstången med en bricka och mutter i sängstommen.

Ursprungligen av Per Fogelberg:

Den hänger i taket i ett betongankare. Jag har bytt ut skruven mot en gängstång och mutter. Gängstången sitter i ett vitt plaströr. Sedan sitter gängstången med en bricka och mutter i sängstommen.

Hur mycket kostade detta "bygge" och hur många kilo bär det om man ska ligga där ovanpå och sova? Det ser onekligen ut som något som vore riktigt bra att ha i min kommande studentlägenhet. Mycket utrymme sparas till annat än sängen.

Ursprungligen av Per Fogelberg:

Skrivbord och loftsäng byggd av delar från fyndhörnan på IKEA.

Andra har redan visat sin uppskattning men jag måste bara säga VACKERT!

Jag vill ha ditt kunnande för att förbättra min egen lägenhet

Studsmatta för att ta sig upp?

Ursprungligen av eskimo:

Studsmatta för att ta sig upp?

Inte fullt lika skoj. Jag har skruvat ihop en stege som man hänger på sängkanten.

Ursprungligen av Per Fogelberg:

Inte fullt lika skoj. Jag har skruvat ihop en stege som man hänger på sängkanten.

Gillar compact living-lösningar. Ser även att stolen på bilden går att vika ihop och skjuta in under bordet.

Ursprungligen av Per Fogelberg:

Inte fullt lika skoj. Jag har skruvat ihop en stege som man hänger på sängkanten.

Skulle gärna se en 360 graders vy av hela rummet eller iaf bilder av hela rummet, ser ut att finnas fler finurliga lösningar :). En annan är usel på det kompakta i Compact living

Snyggt! Håller sängen för två personer och andra aktiviteter än sömn? Eller får man ta det någon annanstans?

Bevaka tråden