Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes fryser datorn, någon som har samma problem?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hade länge problem med att min dator (g4 dual 1ghz MDD) frös utan att jag gjorde något speciellt. Hittade en sida där några hade haft samma problem och att det var iTunes som orsakade det. Mycket riktigt, nu när jag inte har använt iTunes på ett tag så har den aldrig fryst, så det verkar som att iTunes har problem med för stora bibiliotek (mitt är över 50GB).

Dock har jag inte hittat någon lösning... Finns det något sätt att ha fler olika bibliotek i iTunes som man kan switcha emellan eller andra program för att spela musik?

Har någon annan samma problem och/eller kanske någon lösning så vore det kul att höra. Vore kul att kunna lyssna på musik igen.

Jag kör senaste version av både itunes och mac os x. Är bara i senare versioner som detta börjat bli ett problem och/eller endast när biblioteket passerade 40GB.
Annars är det Dual 1 ghz MDD (Sep 2002) med 512MB ram. Kanske för lite minne och för lite ledigt hårddiskutrymme för en så stor databas? Dvs för stort block med virtuellt minne?

länken nedan finns en del problem och lösningar till detta problem men inget som hjälper mig:
http://www.macintouch.com/itunes22.html

mvh
abens

  • Medlem
  • Tjörn
  • 2004-09-11 23:32

Har du provat att återskapa biblioteket? flytta musik mappen radera iTunes music och lägg in filerna på nytt...

Ursprungligen av Ricky:

Har du provat att återskapa biblioteket? flytta musik mappen radera iTunes music och lägg in filerna på nytt...

japp, har tom blåst datorn och installerat nytt system. men fortfarande samma problem

ingen?

Mitt iTunesbibliotek är ca 220Gb, och jag har inte några problem med frysningar. Det tar lite längre för iTunes att ladda / söka i sin databas bara.

  • Oregistrerad
  • 2004-09-14 16:01

jag har också haft samma problem, men det är inte iTunes som skapar det, utan det har med det virtuella minnet att göra, fick samma frysning (musen kan röras med allt annat är fryst) när jag skapade en disk-image av en dvd.

på apples diskussions-sidor tas det upp här: http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.6896ffd2/189

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2005-01-30 14:01

Jag hade detta problemet också, men det visade sig bero på att låtarna jag spelade var dåligt rippade. Välj att visa bithastighet och se vad det står där. På de som krånglade stod det "okänd". Alla andra låtar fungerade felfritt utom dem... Testa att konvertera om dem till Lossless eller skaffa dem på nytt.

-- Patrik

1
Bevaka tråden