Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

importera stora filer till iMovie..

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-25 14:45

Jag får upp ett felmeddelande när jag ska importera en fil som är 2.5gb till iMovie, de står att den är större än den störta tillåtna storleken...gör jag något fel, eller går det helt enkelt inte?

När jag väljer en fil som är på 12gb så tuggar datorn först i 45min och när den kommit drygt halvvägs så går den tillbaka till 0% så händer inget mer...

Hjälp..

edit: jag har iMovie 3.03

/Tomas

Ursprungligen av trissen:

Jag får upp ett felmeddelande när jag ska importera en fil som är 2.5gb till iMovie, de står att den är större än den störta tillåtna storleken...gör jag något fel, eller går det helt enkelt inte?

När jag väljer en fil som är på 12gb så tuggar datorn först i 45min och när den kommit drygt halvvägs så går den tillbaka till 0% så händer inget mer...

Hjälp..

edit: jag har iMovie 3.03

/Tomas

Filerna får vara max 2GB. iMovie fogar ihop dem så att det redigeringsmässigt inte är någon skillnad mot om det vore en enda stor fil. Du får nog klippa isär filen med QT Pro t.ex.

felmeddelande -40 i iMovie

Jag håller på att klippa ihop lite film från en och samma kamera. De tre första filmerna gick bra att importera och redigera. Den fjärde filmen avbröts med felmeddelandet -40. Jag försökte igen och då gick det bra att importera. Dessvärre kan jag inte importera den femte filmen. Det blir bara felmeddelande -40. Det går inte heller att skapa ett nytt projekt och importera filmen dit. Vad göra? Vad betyder -40?

1
Bevaka tråden