Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildreportage: 99mac & Manta Ray-kontor?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-31 17:59

Jag personligen tycker att det vore trevligt med ett bildreportage från 99mac & Manta Ray-kontoret. Vet inte om jag är ensam att tycka så(?) vad tycker Björnström själv? det kostar ju inte några extra bensinpengar att göra det reportaget, om man säger så

Jag ska fixa bilder från Las Vegas HQ

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-31 21:21
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Jag ska fixa bilder från Las Vegas HQ

Det vore kul att se.

Om du har någon bild på en Elvis-imitatör också så är det ett plus!

Haha, det är inte så mycket att se!

Fram till Juni hade vi ett kontor på Sveavägen mitt i centrala Stockholm och där har en hel del 99mac:are tittat in under åren. Vi har exempelvis kör MacWorld Expo-visning med videoprojektor och intervjuat Oscar Bjers på kontoret.

Det blev för dyrt att sitta med lokalerna så centralt så vi gjorde oss av med kontoret i somras. Vi har inte en verksamhet som kräver besökslokaler så Arvid har ett arbetsrum hos sig och jag kör mer eller mindre portabelt sedan dess. Kommer finnas på plats i Santa Barbara, Kalifornien från och med 1:a December ungefär.

Kanske har några bilder sparade någonstans, Mats är en jäkel på att fotografera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-31 21:24
Ursprungligen av Björnström:

Det blev för dyrt att sitta med lokalerna så centralt så vi gjorde oss av med kontoret i somras. Vi har inte en verksamhet som kräver besökslokaler så Arvid har ett arbetsrum hos sig och jag kör mer eller mindre portabelt sedan dess. Kommer finnas på plats i Santa Barbara, Kalifornien från och med 1:a December ungefär.

Bilder från Santa Barbara får du gärna lägga upp. Trodde dock, enligt din och Mats Roadtrip-dagbok, att du skulle till Toronto, Kanada.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-10-31 23:02
Ursprungligen av Björnström:

...kommer finnas på plats i Santa Barbara, Kalifornien från och med 1:a December ungefär...

Jasså - vad är på gång?

Se sheriffens profil för bild

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-01 08:32
Ursprungligen av Mats Björnström:

Se sheriffens profil för bild

Nice! är det nya 23" som är längst till höger?

Jag har länge velat göra något annat än bara jobba ihjäl mig i Stockholm. Nu dök det upp en möjlighet att kunna bo hos en kompis som flyttar till Santa Barbara i början på December ungefär samtidigt som tjejen flyttar till Australien i ett år (studier).

Med tanke på att 99% av det jag sysslar med går att lösa via telefon och internet tror jag inte att det blir så stor skillnad faktiskt (förutom att man har 15 grader på vintern och allt är mycket billigare såklart).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-01 08:25
Ursprungligen av Björnström:

Med tanke på att 99% av det jag sysslar med går att lösa via telefon och internet tror jag inte att det blir så stor skillnad faktiskt (förutom att man har 15 grader på vintern och allt är mycket billigare såklart).

Ja, det är inte fel! och som du skriver, det spelar ju idag ingen roll vart man geografiskt är placerad.

Nää - det är två vanliga Samsung 191T 19" skärmar, Cinema 23" ser liten ut i jämförelse pga vidvinkelobjektivet.

Här är ett par bilder som jag hittade på hårddisken. Bilderna är ganska gamla - tagna någon månad efter inflyttningen innan Arvid hade flyttat in. Fint golv och högt i tak iallafall!

Ursprungligen av Björnström:

Här är ett par bilder som jag hittade på hårddisken. Bilderna är ganska gamla - tagna någon månad efter inflyttningen innan Arvid hade flyttat in. Fint golv och högt i tak iallafall!

Innan Arvid flyttade in hehe, var det en pik eller vadå

1
Bevaka tråden