Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefonlösning, extern röstbrevlåda?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-11-06 19:32

Jag söker efter en vettig telefonilösning för mig och mitt företag. Jag har idag bredbandstelefoni via Tele2 som jag kommer returnera eftersom det inte fungerar via datorn (man måste ha dosa) och eftersom telefonsvararen inte fungerar när man inte har dosan ikopplad.

Jag tänkte tidigare att det var viktigt att behålla mitt 08-nummer privat eftersom man lätt blandar ihop 075-nummer med mobilnummer. Nu har jag delvis släppt detta eftersom jag vet att mina vänner hellre prövar på mobilen innan de prövar några andra nummer. Bästa vore om jag kan ha båda numren.

Rix Bredbandstelefoni verkar både billigt och bra. Tyvärr har de ingen telefonsvarare. Men jag tänkte man borde kunna koppla telefonen till nån extern sådan. Vet ni någon? Om det finns någon billig lösning för att meddela att man är på möte vore det ju snyggt, om man kan synka telefonsvararen med iCal så vore det ännu tuffare!

Det jag letar efter är alltså först och främst en extern röstbrevlåda.

Hur föreslår ni föresten att man löser telefonin inom ett litet enmansföretag? Man vill ju vara tillgänglig, men samtidigt vill man inte bli störd...

  • Oregistrerad
  • 2004-11-06 21:07

Kanske Phonevalet passar dej? Ett Callcenter till Mac!

  • Oregistrerad
  • 2004-11-08 14:48

Problemet med dessa programvaror brukar vara att de inte klarar av svensk nummerpresentation. Nä, jag har hittar RixRöst som är en telefonsvarare med eget telefonnummer, dit kan jag koppla både mobilen och hemtelefonen om jag förstått rätt. Dundernajs!

1
Bevaka tråden