Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra laserfax

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-11-09 14:23

Hej!

Jag är ute efter en schysst laserfax, pris: 2000-3000.

Har kollat på denna som är både snygg och har "riktigt" papper.

http://www.canon.se/for_home/product_finder/facsimile/laser/l220/index.asp

Jag tänkt köra den på samma linje som telefon och då har jag set detta med telefonavkänning som ska känna av ifall det är telefonsamtal eller fax och är det fax går den igång direkt utan en massa signaler.

Någon som har god erfarenhet när det gäller faxar?

Vi köpte exakt en sådan fax som du nämner för cirka tre månader sedan. Vi har förbrukat faxar på löpande band, papperstrassel - krånglande färgpatroner - åska och annat. Jag har ju som sagt bara kört den här i tre månader men hittills har den uppfyllt alla förväntningar och rullat på utan några som helst problem eller underhåll. Den jobbar snabbt och ger bra kvalitet på "utskrifterna" - en toppenmaskin enligt mitt tycke - so far!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-11-09 22:04

Schysst, blir nog t å köpa en sådan imorgon.

Undersök vad avkänningen tel/fax innebär i praktiken. En del apparater svarar nämligen på samtliga samtal i det läget efter en signal och sedan går resterande signaler bara genom faxen. Ganska irriterande när man ringer till någon som exempelvis inte är hemma att signalerna ändå blir ett samtal. Dessutom kan du inte ta emot samtal på fler telefoner i huset/lokalen eftersom att allt tas av faxen efter första signalen. Kanske gäller detta bara ändre skitmaskiner, jag vet inte, men jag nämner det och rekommenderar att du undersöker saken.

/ Johan - som bara kopplar in en äldre Sharp-fax när jag vet att fax är på väg.

1
Bevaka tråden