Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2000kr per år i skatt för datoranvändare

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-12-21 16:16

kan dom beskatta socker så...

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-12-23 07:42
Ursprungligen av Dj Leafer:

kan dom beskatta socker så...

2000kr i skatt / år för innehav av socker :eek:
HAHAH!

  • Oregistrerad
  • 2004-12-23 08:27

Kände mig lite disträ och sysslolös så jag försökte kolla utifrån artikeln vad för info man kunde hitta via internet hos regeringen (det är ju de som tillsätter utredningar och lägger fram denan typ av förslag).
Hitta fan inte ett skit mer än pressinfo från 2003 där det stod att utredningen skulle vara klar senast augusti 2004...
Någon som är braigare på att leta info som kan hitta lite om vad/hur/varför man tänkt sig?

Nu får dom väl för f.. ge sig! Nä jag använder inte mobilen för att besöka svt mm vill dom ha mer pengar kan dom väl börja med att se över sina egna (staten) utgifter o lägga dom på två o en flygel o dokument utifrån. Gör ettan o tvåan till kodade betalkanaler så folket kan välja bort dom istället!

Guud va less man kan bli på det här landet!

Ursprungligen av appletalk:

Nu får dom väl för f.. ge sig! Nä jag använder inte mobilen för att besöka svt mm vill dom ha mer pengar kan dom väl börja med att se över sina egna (staten) utgifter o lägga dom på två o en flygel o dokument utifrån. Gör ettan o tvåan till kodade betalkanaler så folket kan välja bort dom istället!

Guud va less man kan bli på det här landet!

Flytta då.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Flytta då.

Fniss. Verkar som att RR har fått en släng av samma "trött på gnällsvenskarna"-sjuka som jag.

TV-tittandet.

Nej jag använder inte datorn föratt se tv, ej heller mobilen.

Jag vill betala för det jag ser inte det andra ser. Jag är så konstig så att jag aldrig ser på sport, det intresserar mig inte ett skvatt. Tycker dock att det är helt ok att andra tycker det är intressant.

Men jag slipper gärna att betal för det. Och nu när man kan välja bort kyrkoskatten och allt är det inte rätt att lägga det på alla.

Jag vill absolut inte betala för Robinson och andra efterföljande felsatsningar (Riket eller vad nu skiten hette).

Förlåt jag måste lugna ner mig nu.

Mjo

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Flytta då.

Tack för tipset, vilken värld lever du i?

I det här sammanhanget vill jag gärna ta upp det totalitära tvånget att köra på höger sida av vägen.

Det har jag aldrig varit med om att besluta! Varför ska jag följa det! Om jag vill köra på vänster sida så är det min förbannade rättighet!

Och alla som försöker påstå något annat är kommunister!

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

I det här sammanhanget vill jag gärna ta upp det totalitära tvånget att köra på höger sida av vägen.

Det har jag aldrig varit med om att besluta! Varför ska jag följa det! Om jag vill köra på vänster sida så är det min förbannade rättighet!

Och alla som försöker påstå något annat är kommunister!

Är det avgift på att köra på höger sida?

Senast redigerat 2005-01-03 23:28
Bevaka tråden