Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur göra regelbunden backup i System 7?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en gammal IIci stående hos min farfar som använder den som sitt arbetsredskap för arbete inom den akademiska världen. Han är väl inkörd på System 7 och Word 5.1 och kan inte byta.

Mitt problem är att jag inte riktigt litar på den hårddisk som sitter i hans dator eftersom den har cirka tio år på nacken och jag inte vet vad den varit med om tidigare. Jag har andra diskar som jag kan sätta i istället, men de faller inom samma kategori. Till saken hör att jag också har bytt ut HDn på datorn en eller två gånger (minns inte säkert vilket) på grund av att den låtit konstigt. Manuella backuper är inte aktuellt eftersom han inte kommer ihåg att göra dem.

Min fråga är om någon här på 99mac kan hjälpa mig att hitta en funktion för att göra regelbunden backup av hans hårddisk utan allt för stor extra kostnad.

Jag har funderat på att montera två diskar i maskinen och på något sätt göra backup eller synkronisering, men då är det nog säkrast att den som är backup inte syns på skrivbordet så att han inte av misstag arbetar än på den ena och än på den andra disken.

Eller hur ska man göra?

  • Medlem
  • 2004-11-15 23:31

En extern scsi disk och Dantz Retrospect ( tror att det fanns till os7)
Borde väl fixa det du är ute efter?

  • Medlem
  • 2004-11-16 00:30

Kan du inte köpa en SCSI Raid? En gammal lär väl inte vara så dyr?

1
Bevaka tråden