Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill göra ett bildspel!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-28 23:55

Jag har fyra bilder (bmp-filer) som jag skulle vilja få ihop till ett bildspel som loopar! Helst ska dom "fade'a" genom varandra eller bara bytas varannan sekund. Oklart vad jag menar?

Vad behöver jag för detta och hur ska jag göra?

Hur ska du visa det?? Det går att använda imageready som följer med adobe photoshop CS, men då blir det .gif och det kommer NOG bara synas i en webläsare

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-11-29 11:52

här har du några att välja från. Själv skulle jag nog satsa på Graphic Converter som förutom en suverän Bildspelsvisare även är otrolig om man skall konvertera något udda bildformat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-29 13:44

Hade tänkt stoppa in bildspelet i en PowerPoint/Keynote presentation, och på så sätt visa flera olika korta bildspel. Bildspelen ska vara loopade så att dom rullar på tills jag vill byta slide!

Troligen en massa onödiga steg. Men just nu har jag lagt in bilderna i Powerpoint, fixat transitions och sedan sparat som Make Movie. Den har jag sedan sparat om i Quicktime och ska nu lägga in i min presentation. Får se hur det går.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-02 11:37

Det beror ju lite på hur/var du ska visa dina bilder. Har du tänkt på att du har skärmsläckaren i OSX att tillgå? Det kan ju i allafall vara en möjlighet, dessutom har ju släckaren en häftig åkningsfunktion som inte ovan nämnda program erbjuder.

Och PDF? I Acrobat går det ju också att fixa enklare bildspel.

Hoppas detta kan ge dig några nya uppslag...

Hur visa bildspel i Acrobat?

Jag måste vara blind för jag kan omöjligt hitta hur man visar pdf-filer som bildspel i Acrobat (reader). Jag har full version men den ska visas på en Reader-burk.
Hittar bara en inställning under visa som rullar bilderna i höjdled (inte snyggt) och det funkar inte i fullskärmsläge :tveksam:.
Tacksam för tips!

Acrobat Reader är en gratis programvara som inte har alla funktioner som "riktiga" Adobe Acrobat har. I den senare kan man göra massa saker med PDF som slutformat, däribland bildspel, göra länkar, lägga till formulärelement (tex knappar, textfält mm), visa film, spela ljud osv. I den fulla versionen kan man även ställa in i vilket visningsläge (fullskärmsläge, mm) som den sparade PDF-filen skall öppnas i.

Adobe Acrobat 9 (kostar pengar)
Adobe - Adobe Acrobat family: Create PDF file, edit PDF file, convert PDF to word, convert PDF to doc

Adobe Reader 9 (gratis)
Adobe - Reader 9

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-10 21:14

Om du vill göra det riktigt enkelt för dig:
JustLooking 3.2 (Mac Image Viewer) now available for Download

Grymmt program.
Lägg alla bilder du vill visa bildspel på i samma mapp/katalog och öppna en av bilderna och starta bildspelet så loopar den mellan bilderna i den mappen/katalogen. När du sedan vill byta bildspel är det bara att du har en annan mapp/katalog med andra bilder i som du vill visa.

Gratis att använda och lätt det bästa bildvisningsprogrammet till OSX enligt mig

1
Bevaka tråden